Rusça Günlük Konuşma Cümleleri


Rusça konuşma pratiği yaparak siz de derdinizi anlatacak kadar Rusça öğrenebilirsiniz.


SELAMLAŞMA 

*Merhaba ! Здравствуйте Zdrastvıte 

*Selam ! П ривет Privet 

*Günaydın. Д оброе утро Dobroye utro 

*İyi günler. Д обрый день Dobri diyen

*İyi akşamlar. Д обрый вечер Dobri veçer 

*Hoş geldiniz ! Добро пожаловать Dobra pojalavat

*Nasılsın ? К ак дела ? Kak dila? 

*Nasılsın ? Как поживаешь ? Kak pajivayeş?

*Nasılsınız ? Как поживаете ? Kak pajivayete? 

*İyiyim, sağol(un). Х орошо , спасибо. Haraşo, snasiba

*Teşekkür ederim. Благодарю вас . Blagadaryu vas 

*Ya sen ? А у тебя ? A u tibya?

*Şöyle böyle. Так себе. Tak sibe 

*Ne var ne yok ? Что нового? Şto novava?

*Pek bir şey yok. Ничего. Niçivo 

*Her zamanki gibi. Как обычнo. Kak abıçna 

*Seni gördüğüme sevindim. Рад тебя видеть. Rad tibya videt 

*Sizi gördüğüme sevindim. Рад вас видеть . Rad vas bidet 

*Görüşürüz. сяУвидим Uvidimsa 

*İyi geceler Спокойной ночи. Snakoynı noçi

*Görüşürüz, Hoşça kal(ın), Sağlıcakla kal(ın), Görüşünceye kadar. Da fstreçi !/ da svidanya! 

*Güle güle, Hoşça kal. Пока ! Paka! 


TANIŞMA 

*Adınız nedir? Как Вас зовут? Kak Vas zavut? 

*Senin adın ne ? Как тебя зовут ? Kak tibya zavut?

*Benim adım… Меня зовут … Minya zabut... 

*Tanıştığımıza memnun oldum. Приятно познакомиться. Priyatna paznakomitsa 

*Çok memnun oldum. Очень приятно познакомиться. Oçen priyatna paznakomitsa 

*Teşekkürler, ben de çok memnun oldum. Спасибо, мне тоже приятно познакомится! Spasiba, mne toje priyatna paznakomitsa!

*Memnun oldum. Очень приятно. Oçen priyatna 

*Nerelisiniz ? Вы откуда? Vı otkuda? 

*Ben Türkiyedenim. Из Турции. İz Turtsii 

*Ben Türküm. Я Турок. Ya Turok 

*Kaç yaşındasınız? Сколько Вам лет? Skolka vam let? 

*Ben…yaşındayım. Мне ………. Лет. Mne… let 

*Memnuniyetle. С удовольствием ! S udavolstbiyem! 


KUTLAMA 

*Doğum günün(üz) kutlu olsun -С днём рождения! S dnöym pajdeniya! 

*Nice yaşlara С днём рождения! S dnöym pajdeniya! 

*İyi seneler С Новым Годом! S novım godam!

*Mutlu yıllar! С Новым Годом! S novım godam! 


İLETİŞİM KURMA 

*Affedersiniz / Pardon. Простите. Prastite 

*Affedersiniz / Kusura bakmayın. Изв и ните. İzvinite 

*Affedersiniz / Pardon Простите меня! Pastite minya 

*Özür dilerim Извиняюс İzvinyayus 

*Kusura bakmayın geciktim Изв и ните , что я опоздал İzvinite, şto ya apazdal

*Anlamıyorum. Я не понимаю. Ya ni panimayu 

*Bilmiyorum. Не знаю. Ne znayu 

*Bu nedir? Что это ? Şto eta? 

*Bu … Это … Eta 

*Evet / Hayır Да / Нет

Da / nyet 

*Ne ? Что? Şto? 

*Nerede? Где? Gde? 

*Nereye ? Куда? Kuda? 

*Buraya Сюда? Süda? 


*Çok yaşa(yın)! Будьте здоровы! Budte zdarovı! 

*Lütfen Пожалуйста. Pajaluytsa 

*Tamam Ладно Ladna 

*Anlaştık Договорились Dagavarilis 


YER SORMA 

*Nasıl gidilir…? Как пройти? Kak prayiti 

*Nerededir…? Где находится? Gde nahoditsa 


FİYAT KONUŞMA 

*Ne kadar? Сколько стоит? Skolka stoit? 

*Bu ne kadar? Сколько это стоит? Skolka eta stoit? 

*Çok pahalı Очень дорого Oçin doraga

*Bu var mı? А это есть? A eta yest? 

*Var Есть Yest

*Yok Нет Nyet 

*Yok Нет в наличии Nyet f naliçi 

*Neden , Niçin? Почему? Paçemu? 

*İndirim Скидка Skidka 

*İndirim var mı? Есть скидка? Yest skidka 

*İndirim yapın lütfen. Скиньте, пожалуйста. Skinte pajalusta 

*KDV НДС ENDESE 

*KDV siz Без НДС Bez NEDESE 

*Tamam Ладно Ladna 

*Anlaştık Договорились Dagavarilis 

*İstemiyorum. Я не хочу. Ya ni haçu 

*Bunu alıyorum. Я это покупаю. Ya eta pakunayu 

*Çevirmen var mı? Есть переводчик? Yest perevodçik? 

*İmza.Подпись Podpis 

*Teslim-Доставка Dastavka 

*Nakit olarak-Наличными Naliçnımi