Frederick Smith 1944 yılında
Mississipi"de doğmuştur. Erken yaşta babasını kaybetmiş, kendisi de küçük
yaşta kemik hastalığına yakalanmıştır. Yale Üniversitesi'ne gittiği zaman,
öğrencilerden ilerde ne yapmak istedikleri konusunda bir ödev hazırlamaları
istenmişti. Frederick, Amerika"yı kapsayan bir dağıtım ağı kurmayı
tasarladığını yazdı. Bu ödevi gören profesörü, onun kâğıdına bakınca kafasını
sallayarak, "Olanaksız bir şey düşünüyorsun" dedi ve kırık not verdi.
Frederick, Yale"den mezun olduktan sonra Vietnam"da çarpışan Amerikan
birlikleri arasında uçakla iki yüzden fazla sefer yaptı.
Sonra 1970 yılında iş hayatına atıldı ve
işin uzmanlarına Yale Üniversitesi'nde öğrenciyken sınav kâğıdına yazmış olduğu
hayalinden bahsetti. Nitekim onun fikrini beğendiler ve hemen uygulamaya
koydular. Uçak ve kamyonları satın almak için çok para harcandı. Bu işte
çalışan personelin ücreti de yüklü bir meblağ tutuyordu. Fakat Frederick,
olumlu düşünen, daima "Ben yapabilirim!" diyen bir insan olarak,
birçok kişiyi bu işe para yatırmaya ikna etmişti.
Fakat 1973"de, ilk uçak sefere çıktığı zaman, Yale Üniversitesi'nde kendisine bu işin yürümeyeceğini söyleyen profesörün söyledikleri gerçekleşti. Bu iş için 25 uçak alınmasına rağmen, ilk seferde ancak on sekiz paket gelmiş, ayrıca bütün dünyayı sarsan o ünlü petrol krizi patlak vermiş ve taşıma ücretleri çok yükselmişti. İşler o kadar kötü gidiyordu ki, şirket uçaklara yakıt alacak parayı bulamıyor, pilotlar uçaklarına kendi kişisel kredi kartlarıyla yakıt alıyorlardı.
Bugün şirketin mal varlığı 8 milyar dolara ulaşmış bulunuyor. Şirkette seksen beş binden fazla elaman çalışırken, yılda taşıdığı paket sayısı bir buçuk milyona ulaşmış durumda. Bu paketler dünyanın her tarafındaki ülkelere büyük bir düzenle taşınmaktadır.
Fakat 1973"de, ilk uçak sefere çıktığı zaman, Yale Üniversitesi'nde kendisine bu işin yürümeyeceğini söyleyen profesörün söyledikleri gerçekleşti. Bu iş için 25 uçak alınmasına rağmen, ilk seferde ancak on sekiz paket gelmiş, ayrıca bütün dünyayı sarsan o ünlü petrol krizi patlak vermiş ve taşıma ücretleri çok yükselmişti. İşler o kadar kötü gidiyordu ki, şirket uçaklara yakıt alacak parayı bulamıyor, pilotlar uçaklarına kendi kişisel kredi kartlarıyla yakıt alıyorlardı.
Bugün şirketin mal varlığı 8 milyar dolara ulaşmış bulunuyor. Şirkette seksen beş binden fazla elaman çalışırken, yılda taşıdığı paket sayısı bir buçuk milyona ulaşmış durumda. Bu paketler dünyanın her tarafındaki ülkelere büyük bir düzenle taşınmaktadır.