Babadan Oğluna Okuma Üzerine İçli Bir Mektup

Canım oğlum,
İnsan küçükken ne ile oynarsa, büyüyünce de onunla ilgili işler yapar çoğu zaman. Ben küçükken kitaplarla haşır neşir olurdum. Büyüyünce okudum ve işletmeci oldum. Çocukluğumda, benim kitap dünyama giremeyen arkadaşlarım toz-toprak oyunları oynadılar, büyüyünce de köyde çiftçi oldular. Kimi toprağı sever Âşık Veysel gibi, kimisi de okumayı, yazmayı sever Mehmet Âkif gibi…

Canım oğlum,
Derler ki: “İnsan 7’sinde ne ise 70’inde de öyle olur.“  Çocuklar çoğu zaman anne ve babalarını taklit ederler; ancak anneler ve babalar çoğu zaman bunu anlamazlar. Benim çok okumam, senin de okumayı sevmeni sağlayacaktır; zamanla bunu göreceğiz…

Sevgili oğlum,
Okumak çok önemli; çok ama çok önemli! Bak oğlum Allah bizlere okumayı emrettiği halde okumayı hep Batılılar yapmış ve bizler hep kulaktan dolma bilgilerle hareket etmişiz yıllar boyunca… Bu mesnetsiz bilgilerin çoğu yalan-yanlış olduğu için de hep şaşırmışız. Bizler şaşkınlıkla sağa sola bakarken, doğrunun ve güzelin okumakta olduğunu anlayan Batılılar geçip gitmişler bizi. Bunu, ülkelerinin yılda okuduğu kitap sayısına bakarken görebiliriz.

Canım oğlum,
Bazen seninle gezerken, okullara hayran olman ve okulların yanından geçerken heyecanlanman ve önlüklü öğrencileri gördükçe ”Baba bana önlük al, kitap al, okula gideyim.“ demen benim hoşuma gitmekte.

Canım oğlum,
Bu okuma sevgisi var ya, insanların dereleri, tepeleri aşıp başarıya, sevgiye ve mutluluğa yaklaşmalarına vesile olur. Peygamberimiz “İlim Çin’de dahi olsa gidip, alınız.” diyerek okumanın önemini anlatmış. Tarihe baktığımız zaman, büyük âlimlerin de okumak ve insanlara faydalı olmak adına dereler ve tepeler aşarak, sınırlar geçerek, kıtalardan kıtalara atlayarak, ilmi en güzel şekliye insanlara sunduklarını görürüz. Evet, okumayı seven insan, ne olursa olsun insanlara faydalı olmaya yemin eder ve bu yeminini hayatına yansıtır.

Canım oğlum,
Bugün hemen hemen her kasabada bir lise var. Her köşe başında okul var. Her ilde, hatta her ilçede yüksekokul var. Ama gene de okuma oranı son derece düşük ülkemizde ve ilimizde... Bu yüzden senin ve arkadaşlarının okuması çok önemli! Okullar okuduktan sonra durmadan kendini yenileyerek geliştiren ve yerinde saymayan insanlar, her zaman kazançlı çıkmışlardır. Gönül isterdi ki, okulların, üniversitelerin sayısı artsın, ülkemizde okuma oranı artsın ve herkes okuma sevdası ile dolsun. Akşamları evlerde televizyon seyreden değil, kitap okuyan insanların sayısı artsın.

Canım oğlum,
İş seyahatleri dönüşü her zaman sana hediye olarak kitap getirmeye gayret ettim. Sen de bunları okuyarak okuma sevgisi edindin. Bence her anne ve baba bunu yapmalı; seyahat dönüşünde çocuklarına kitaplar getirmeli. Rahmetli babam da başka illere giderken benden ne istediğimi sorar, ben de her zaman “ kitap” isterdim.

Sevgili oğlum,
Hayatında her zaman kitap olsun. Okuma aşkı ile dolu ol. Öyle ki, kitap dolu bir evin, çiçek dolu bir bahçen olsun. Bu sana mutluluk, bilgi ve sevgi getirsin. Sen okumayı seversen, zaten bunlar peşinden gelecektir.

Turan Yalçın 
umutcan_umut@hotmail.com

Kaynak: www.gencgelisim.com