Ruhsal Gelişim İçin Bir Meditasyon Uygulaması


Her gün otuz dakika meditasyon yapmak ruhsal gelişim için iyi bir başlangıç sayılır. Dilerseniz pratik bir meditasyon uygulaması yapalım…



 Önce sakinleşin ve gevşeyin. Gevşemek ve rahatlamak meditasyon için en iyi hazırlıktır. Rahat bir şekilde oturun. Yavaş ve derin bir nefes alın, dörde kadar sayıp nefesinizi tutun, sonra yavaşça nefesinizi verin. Aşağıdaki sözleri yumuşak bir ses tonuyla içinizde tekrarlarken kaslarınızdaki gerginliklerin azaldığını ve zihninizdeki bütün olumsuz düşünce ve duyguların nefesinizle birlikte çıkıp gittiğini düşünün: “Başımdaki ve yüzümdeki kaslar gevşiyor. Tüm vücudumdaki kaslar gevşiyor. Ben gevşiyorum, sakinleşiyorum ve rahatlıyorum. Bütün olumsuz düşünceler ve duygular içimden çıkıp gidiyor. Daha da rahatlıyorum. Kollarımdaki ve ellerimdeki kaslar gevşiyor. Bacaklarımdaki ve ayaklarımdaki kaslar gevşiyor. Dikkatim ayaklarımda, ellerimde ve başımda. Dikkatim karnımda, kalbimde, gırtlağımda ve alnımda. Ben alında parlayan bir yıldızım.”

Bunları içinizden geçirip sessizlik içinde oturun. Fonda uygun bir müzik (New Age de olabilir) çalıp bir tütsü de yakabilirsiniz. Bunlar sizin Alfa düzeyine geçmenizi kolaylaştıracaktır. Bütün sisteminiz ‘size karşı’ değil, ‘sizin iyiliğiniz için’ çalışmaya başlayacaktır.

Zihninizin enerjisi bir ‘İçsel Nehir’ gibidir. Dikkatinizi nereye yönlendirirseniz oraya akar. Enerjiniz nereye akarsa oraya hayat verip orayı güçlendirir. Zihniniz ve bedeniniz gevşediğinde ve rahatladığında bu, sizin sağlığınız ve mutluluğunuz için çok yararlı olacaktır. Beden diliniz ve fizyolojiniz sizin ‘rahat ve güvenilir bir dost’ olduğunuzu gösterecektir. Stresle ve zihindeki kargaşalarla savaşmanın en kolay yolu sakinleşmeyi, yavaşlamayı ve rahatlamayı öğrenmektir. Deneyimleriniz arttıkça, fazla zorlanmadan bunları elde ettiğinizi ve gündelik yaşamınıza geçirdiğinizi göreceksiniz.

Vicdanınızın Sesine Kulak Vermenin Yolu
Yukarıdaki basit egzersizi yaptıkça tüm bedeninizdeki gerginlikler yerini gevşemeye, rahatlığa, olumlu düşünce ve duygulara bırakacaktır. O zaman içsel sesinizi ya da vicdanınızın sesini duyabileceksiniz. O zaman bu yazıyı tekrar okuyun. Uygulamalarınız arttıkça yeniden okuyun. Her seferinde yeni şeyler anladığınızı göreceksiniz.

Daha derin bir meditasyon için yukarıdaki uygulamadan sonra aşağıdaki uygulamaya geçebilirsiniz. “Sembolik bir kapının eşiğinden geçiyorum. Birçok odası ve kapısı olan tarihi bir sarayın büyük salonuna giriyorum. Dolaşıyorum. Birden odalardan birinde adımın yazılı olduğunu görüyorum. Kapıyı açıp içeri girdiğimde aşağıya doğru kıvrıla kıvrıla inen bir spiral merdivenle karşılaşıyorum. Merdivenden inmeye başlıyorum. Yavaşça.... Aşağıda içsel hazinelerle dolu bir odayla karşılaşıyorum. Orada bir süre kalıp sessizlik, huzur, saygı, işbirliği ve başarı gibi mücevherleri elimdeki kadife keseye dolduruyorum. Sonra geri dönüş yolculuğum başlıyor. Hazine odasından çıkıp spiral merdivenden yukarıya tırmanıyorum. Adımın yazılı olduğu odadan büyük salona geçiyorum. Sarayın geniş kapısından dışarı çıkıyorum. Meditasyonu sona erdiriyorum.”

Beş Adımda Meditasyon
Bunun dışında Mike George’un ‘Beş Adımda Meditasyon’ uygulaması size gevşemeyi öğretecektir. İlk olarak enerjinizi zihinsel olarak her şeyden geriye çekin. Hiçbir şeyi reddetmeyin ve hiçbir şeye direnç göstermeyin. Dikkatinizi sadece içinize yöneltin. Bir kaplumbağanın başını gövdesinin içine çekişini hayal edin.
İkinci olarak, odaklanacağınız bir bilinç noktası yaratın. Alnınızın ortasında bir nokta olduğunu hayal edin ve oraya odaklanın. Bu noktanın parlayan bir yıldız olduğunu hayal edin. Bu size olumlu enerji sağlayacaktır. Kendinizi iyi hissedeceksiniz.
Üçüncü olarak, bir olumlama cümlesini içinizden tekrarlayın. Kendinizle ilgili olarak “Ben bilinçli bir varlığım”, “Ben huzurlu bir ruhum” gibi olumlu düşünce ve imgeler üretin.
Dördüncü olarak, enerjinizi ‘Huzur’ üzerinde odaklayın. Huzuru meditasyon konunuz yapın. Siz huzura odaklandıkça, huzur düşüncesi huzur duygusuna dönüşecek ve bu duygu yaşamınızı huzurla dolduracaktır.
Beşinci ve son adımda da deneyimi ya da gerçekleştirmeyi yaşayın. Bu huzur duygusunu, tüm dikkatinizi vererek besleyin. Onu geliştirin. Bu meditasyon, kendinizi gerçekleştirmenin başlangıcı olacaktır.

 Cengiz Erengil
cengiz@cengizerengil.net

Kaynak: www.gencgelisim.com