Ana faaliyet alanı Uluslararası Staj
Değişimi olan AIESEC, gönüllü üniversite öğrencileri tarafından
yürütülmektedir. AIESEC üyeleri her yıl binlerce üniversite öğrencisi için
sundukları Uluslararası Staj Değişim Programları ile kendilerini geliştirmekte
ve liderliği yaşayarak öğrenmektedirler.
Her yıl Aralık ayında gerçekleşen AIESEC
Türkiye Eğitim ve Motivasyon Kongresi AIESEC Dünyası’nın da en büyük kongreleri
arasındadır. Bu yıl 10-13 Aralık tarihleri arasında Antalya Quenn
Elizabeth Otel’de gerçekleştirilen kongreye 12 farklı ilden yaklaşık 600
üniversite öğrencisi katılım gösterdi.
Kongre’nin 3.günü gerçekleştirilen ”Youth
to Business Forum” organziasyonu ile Girişimcilik,Yeni Medya Düzeni, Gelişen
Ekonomiler, Y Jenerasyonu ve Pazarlama konu başlıklarında alanında lider
firmalarla üniversite öğrencileri bir araya geldi. İlk oturumda firmalar
kendi konuları ile ilgili bilgi aktarırken ikinci oturumda üniversite
öğrencilerinin konular hakkındaki düşüncelerini paylaşıp tartışabilecekleri bir
oturum yapıldı.
Digiturk, Turkcell, Yapı Kredi, PwC, DHL
Global Forwarding, Bristol-Myers Squibb, ING Bankası ve Brown Forman forum’a
katılım gösteren firmalar oldu.
Girişimci Gençler İçin Öne Çıkan Sektörler
AIESEC’li üniversite öğrencileri
girişimciliğin hala istenilen seviyede olmadığını; önlerindeki engelleri
belirterek desteklemektedir. Bu engellerin üniversitelerde eğitimlerin sadece
teori üzerinden değil de; uygulamalı eğitimin de yer alması ile aşılacağı
düşünülmektedir.
AIESEC’li bireylere hangi sektörlerde
firma kurmak istersiniz diye sorduğumuzda öne çıkan ilk 3 sektör enerji, üretim
ve hizmet sektörü olmaktadır.
E-Ticaret İle Gelecek
Üniversite öğrencileri günümüzde
E-ticaretin yaygınlaşmaya ve gelişmeye açık bir alan olduğunu düşünürken 2020
yılında hayal bile edilemeyecek noktaya geleceğini belirtmektedirler. Özellikle
E-ticaretin tekstil, otomotiv, alışveriş ve turizm sektörlerini hakimiyetiyle
etkisi altına alacağı ve tüm ticaret sitelerinin online simülasyon fırsatı
sunması gerektiği düşünülmektedir. Artık gençlerin gözünde 2020 E-ticareti online
bir odada alışverişi AVM’lerde geziyormuş gibi, parfüm kokusunu gerçekten
alınabildiği, arabaların özel seçimlerle sipariş edilebileceği bir ortam
olacağı belirtilmektedir.
Satın Almanın Anahtar Kelimesi;
“Markalaşma”
AIESEC’li gençler; marka çeşitliliği,
markanın çok fazla alanda var olmaya çalışması ve olumsuz tüketici yorumlarının
markanın var olma çabası önünde kriz yaratabilecek engellerden olduğu görüşünü
savunuyorlar.
Markaların pazarda kendine yer yaratması
için ürününü sürekli geliştirmesi, güvenilir ve samimi bir çizgisinin olmasının
önemli olduğunu savunurken; trendlere uygun, kolay akılda kalan mottolarla
piyasada olan markaların daha çok tercih edildiği söyleniyor.
Gençler için satın alma davranışına etki
eden en önemli etmenlerin; markanın imajı, güvenilirliği, kalitesi, fiyatı
samimiyeti ve yenilikler yapması olduğunu düşünüyorlar.
Yeni Medya Düzeni
Üniversiteli gençler sosyal medyanın her
geçen gün gücünü arttıracağı konusunda hem fikir. Fazla bilgiye az maliyetle ve
kısa sürede ulaşmak internet kullanıcıları için cazip gelse de yanlış bilgiye
ulaşma olasılıklarının olduğunu yadsımıyorlar.
Gençlerin yüzde 92’sinin kullandığı sosyal
ağlar markalar için de önemli bir Pazar haline geliyor. Gençler bu ağlardan
ilgilendikleri markaları takip ederek markanın yeniliklerinden, açık iş
pozisyonlarından ve sunduğu fırsatlardan haberdar oluyorlar.
Geleceğin liderleri markaların
sürdürülebilir olması için online pazarlamaya gerekli bütçeleri ayırmaları
gerektiği görüşündeler.
Y Kuşağı Firmalardan Ne bekler
AIESEC’li gençlerin gözünden bakıldığında
Y Kuşağı; özgüveni yüksek, hırslı, yeniliklere açık, yaratıcı ve lider kişiler.
Y kuşağının en çok çalışmak istediği sektörler otomotiv, inşaat ve bilişim
sektörleridir.
Sorumluluk almaktan çekinmeyen Y Kuşağı
bireyleri özgür çalışma ortamının ve üstleri tarafından takdir edilmenin
performanslarını artıracağını belirtiyorlar. Bu neslin işverenlerden en büyük
beklentisi bireysel gelişim fırsatı.
Kaynak: www.gencgelisim.com