FIKRALARDAN HAYAT DERSLERİ


İYİ HABER KÖTÜ HABER
Doktor telefonda yakaladığı hastasına: “Tahliller belli oldu” demiş. “Sana bir kötü, bir daha kötü haberim var.”
“Nedir kötü haber?”
“Maalesef, bir günlük ömrünüz kaldı.”
“Peki, daha kötü haber nedir?”
“Size 24 saattir ulaşmaya çalışıyorum, ancak buldum...
Sizin için hangi haberin iyi, hangi haberin kötü olabileceğine son ana kadar karar vermeyin.

KAHVERENGİ PANTOLON
İki donanma arasında savaş çıkmış. Gözcü, düşman donanmasının yaklaştığını fark edince hemen kaptana haber vermiş: “Düşman yaklaşıyor.” Kaptan sormuş:  “Kaç gemi var?” Gözcü: “10-20 kadar…”
Komutan hemen emir erini çağırmış:  “Oğlum, bana hemen kırmızı gömleğimi getir. Emir eri şaşırmış: “Niçin komutanım?”
“Savaşırken yaralanacağız. Kan izi belli olmasın ve de askerlerin cesareti kırılmasın diye... “
Bu arada gözcüden yine ses gelmiş: “Efendim düşman gemi sayısı 50 kadar oldu.” Kaptan heyecanlanmış ve emir erine tekrar seslenmiş:
“Gömleği boş ver. Sen bana kahverengi pantolonumu getir!”
Her zaman her duruma göre hazırlıklı olmasını öğrenin!

ANNENİZ NE DİYOR?
Çok genç bir İngiliz subayı, general olan babasının yanında yaverdi ve yaşlı bir albaya emri iletmekle görevlendirildi. Genç subay hemen emri getirmek üzere yola çıktı ve albaya:
“Babam birliğinizi şu karşıki tepenin yamaçlarına çekmenizi söylüyor efendim.” dedi.
Bu mesaj karşısında, sinirden yüzü mosmor kesilen albay da şöyle dedi:
“Demek öyle söylüyor! Peki, anneniz ne diyor?”
İletişim kurarken kendinizi tanıtmayı unutmayın!
ASLANOĞLU ASLAN
Temel askerdeyken yeni başçavuş gelir ve tüm bölüğe şöyle der: “Sakın benim adımı unutmayın! Benim adim Arslan Oğlu Arslan. Eğer adımı unutursanız, geldiğimde canınıza okurum”. Aradan haftalar geçer ve başçavuş gelir, herkese adını sorar ve herkes bilir. Sıra Temel'e geldiğinde:
“Bi hayvan oğlu hayvandi ama haçan hatirlayamayrum oni!”
Sizi siz yapan kariyeriniz değil kişiliğinizdir, unutmayın!
ASLAN VE BOĞA
Aslan ile boğa barda oturmuş, sohbet ediyorlardı. Aslan bir ara saatine baktı ve telaşla ayağa kaktı: “Geç olmuş, gideyim. Hanım bekler şimdi.”
Boğa güldü: “Koca ormanlar kralı hanımdan mı korkacak canım?”
Aslan: “Öyle deme! Beni evde aslan bekliyor, seni ise inek…”
Hiçbir zaman rakiplerinizi küçümsemeyin!
AT YARIŞI
Temel, atıyla ilk kez bir yarışa girmiş. Bir müddet birinci gittikten sonra atın üstünden kaymış. Atın kuyruğu da elinden gidince yere çakılmış. İstifini bozmayan Temel şöyle demiş:
“Bu at bitti, yenisini getirin.”
Hedeflerinizi bilirseniz engellere takılmazsınız.
BENİM Mİ OLDU?
Temel banka soymak suçundan yargılanıyormuş. Son celsede hâkim, delil yetersizliğinden Temel’in tahliyesine karar vermiş. Temel bunu duyunca çok sevinmiş ve bağırarak hâkime: “Uy cözünü sevdiğumun hacim beyi… Yani şimdi bu paralar penim oldu değil mu?”
Dereyi görmeden paçaları sıvamayın.
BILDIRCIN
Avcının biri arkadaşına, bu av sezonunda 599 tane bıldırcın vurduğunu söyler. Arkadaşı:
“Bari 600 tane de ki, düz hesap olsun.” deyince, avcı:
“Bir bıldırcın için yalan mı söyleyeyim şimdi!”
Ne olursa olsun ilkelerinizden taviz vermeyin!
Adem Özbay