ÖĞRENME GÜCÜNÜZÜ EN ÜST SEVİYEYE ÇIKARIN


·         Ortam: Eğer öğrencilerinizin düşünmesini istiyorsanız, güvenli bir ortam hazırlayın. Bellek depolama, kompleks düşünme gibi etkinlikler insan beyninin en büyük parçalarından biri olan neokorteks limbik bölgesinde gerçekleşir.
 Bilimsel çalışmalar sayesinde biliyoruz ki, neokorteks korku ve stres durumunda fonksiyonunu tam olarak ya da nerdeyse hiç gerçekleştirmemektedir. Bu nedenle hata ve akademik riskler alınabilecek güvenli ve sağlıklı bir çalışma ortamı hazırlayın.

·         Stres Azaltma: Stres etkili düşünmenin düşmanıdır.  Öğrencilerinizin stresi nasıl azaltabileceğini tespit edin. Stres azaltma ve rahatlama egzersizleri öğretin.

·         Meta Bilişsellik:  Öğrencilerinizin kendi meta bilişsel tekniklerini keşfetmelerine izin verin. Başka bir deyişle, öğrencilerinizin kendi düşünme biçimlerini ve öğrenme modellerini keşfedecekleri bir çalışma ortamı hazırlayın. Onlara beynin farklı fonksiyonlarını, farklı çalışma şekillerini, akılda tutma tekniklerini öğretin. Böylece onlar da kendi öğrenme stillerini oluştursunlar.

·         Ortamlar:  Öğrencilerinize farklı aktivitelerle farklı öğrenme ortamları yaratmalarına izin verin. Aydınlatma, müzik, koku, sessizlik gibi faktörleri taşıyan farklı ve zenginleştirilmiş öğrenme ortamları hazırlamalarını sağlayın. Müzik kişiyi rahatlatarak öğrenme ve akılda tutma etkinliğini arttırmaya katkıda bulunur.

·         Önemli Bilgiler:  Hedef kitlenizin bilişsel yapısına uygun bilgilerle donatın kendinizi. Ve öğrencilerinizin bu bilgileri farklı tekniklerle kodlamalarını ve uzun süreli belleğe göndermelerini sağlayın.

·         Bireysel Farklılıklar: Bireysel farklılıkları göz önünde bulundurun. Öğrenme engellerini, öğrenme stilleri ve çoklu zekâ gibi konuları öğrenin. Bu kavramlara dayanarak çeşitli teknikler uygulayın. Görsel, işitsel ve kinestetik/dokunsal öğrenme gibi farklı yöntemleri de uygulamayı unutmayın. Duruma göre bu yöntemlerin bazılarından ya da hepsinden aynı anda yararlanın.

·         İlk Bilgiye Ulaşın:  Öğrencilerinize yaşantılarıyla ilgili bilgileri öğretmeniz mümkündür. Onlara sahip oldukları bilgi ve becerileri nasıl kullanacaklarını öğretin. Zaten bunları öğrettikten sonra onlar kendileri için yararlı bilgileri kullanacaklardır.

·         Sağ-Sol Yarımküre Aktiviteleri: Beynin her iki yarım küresine de ait olan etkinlikleri kullanın. Rasyonel, sezgisel, yaratıcı vs. süreçlerin hepsinden faydalanın.

·         Değişken Deneyimler:  Deneyimsel öğrenme, somut deneyim, uygulama gerektiren deneyimler gibi bazı tecrübeleri yaşamayı sağlayın. Metafor, analoji, deneysel öğrenme gibi soyut düşünceyi geliştirecek uygulamalardan yararlanın. Bu hem öğrencilerin iletişim becerilerini hem de anlamalarını geliştirecektir.

·         Grup Çalışmaları Riskleri Azaltır: Bireysel çalışmalar yaratıcılığı bazı zamanlarda öldürebilir. Grup çalışmaları daha az risk taşıdığı için grup çalışmalarından yararlanın.

·         Zamanlama: Öğrencilerinize uygun zamanda ödevler verin. Yaratıcı düşünme zaman gerektirebilir. Öğrencilerinize ekstra zaman vermeyi deneyin.

·         Kodlama: Öğrencilerinize soyut ya da somut kodlama imkânları tanıyın. Farklı yollar denemelerini sağlayın.

·         Öğrencilerinize hata yapmaları için izin verin: Hayatın önemli tecrübeleri hata yaparak öğreniliyor.

·         Öğretme ve Öğrenme Teknikleri: Öğretme yöntemlerinizi zaman zaman değiştirin. Bilişsel, duyuşsal, fiziksel aktiviteler ve öğrenme tekniklerinin hepsini birleştirin.

·         Bellek Geliştirici Aktiviteler: Eğer öğrencilerinizin öğrettiklerinizi hatırlamalarını istiyorsanız müzik, hareket, drama, kostüm, harita vs. farklı etkinliklerle hafızalarının kalıcı olmasını sağlayın.

ÇEVİREN: Ayşe Bedir AKÇELİK
aysebedir@akiskitap.com

Kaynak :http://www.uwsp.edu/Education/lwilson/brain/bbusingbrain.htm