Kendimizle İlgili İmgemiz



Bedenimle ilgili imgem dolayısıyla aynaya bakmak bana stres verebilir. Kimliğimi dayandırdığım bu bağlanmaların hiçbir 'garantisi' olmadığından, hep 'korkarım'. Birisi sizin düşünceleriniz için 'Bu çok aptalca bir fikir' diyebilir. Eğer bu düşüncelerinize bağlanmışsanız, tanımlarınıza, bunlara dayandırdığımız sahte kimliğinize dayandırmışsanız 'nefret' etmeye ve 'öfkelenmeye' başlarsınız. Kendimizle ilgili iyi imgemizin arkasına sığınırız. Her nefretin ve öfkenin arkasında hep korku vardır. Her korkunun arkasında da bağımlılık ya da bağlanma vardır. Egomuzun yanlış şeylere sarılması, korku yaratır. Bu iyi değildir, doğal değildir.


Korkunun temeli yanlış anlayıştır. Eğer 'kim olduğunuzla ilgili doğru bir anlayışa' sahip olursanız, korkmazsınız. Hiçbir şeye tutunmazsanız, kaybedecek bir şeyiniz de olmaz. Tabi, zihinsel olarak tutunmamaktan söz ediyoruz. Bu arada sahibi olmaktan vazgeçin, demek değil.

Egonuz yüzünden ya birine bağlanırsınız, ya da onu bırakırsınız. 'Beni çok kırdın' vb. dersiniz. Bu konferansa katılan neredeyse herkes birisi tarafından incitilmiştir.

Yanımda oturup, tercüme yapmakta olan Galip Abdullah, sadece aynı dramadaki başka bir aktördür. Bir anda melek ya da şeytan rolü oynayabilir. Bana 'Sen neler konuşuyorsun bakayım böyle' derse, ben de bu söze alınırsam, kendimi kötü hissederim. 'Benim iyi bir konuşmacı olmadığımı' vb. söylerse, daha da kötü hissedebilirim. Böyle durumlarda çoğu kişi, incindiğinin farkında olmadan saldırıya geçer: 'Sen kendine bak!' vb. der. Dolayısıyla yaralarımızı sarmak için 'nefrete' ve 'öfkeye' sığınırız. Aslında incinmeme izin veren benim!.

Ben, incinmeme izin veriyorum. Aslında beni inciten nedir? Benim egomdur. Benim, kendim hakkındaki imgemdir. 'Sen iyi bir konuşmacı değilsin', denildiğinde benim 'İyi konuşmacı' imgem kırılır. Kimliğim tehdit edilmiş olur. Aslında şöyle yanıt vermeliyim: ' Galip Abdullah, sana çok teşekkür ederim! Neden? Çünkü, benim egomu yok etmeme yardımcı oluyor. Şöyle düşünmeliyim: 'Vay canına. Demek ben kendimle ilgili yanış bir imgeye bağlanmışım!.

NLP/Cengiz Erengil/Akis Kitap
Dahi Beyin Blog

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder