Erkeği Para Makinesi Olarak mı Görüyorsunuz?

“Sadece erkek çalışır, evin bütün geçimini o sağlar.” şeklinde bir kalıplaşmış bir fikrin sabit olup olmadığını öğrenmek için sorulacak bir sorudur bu. (Bu soru hanımlara da beylere de sorulabilir.)
Ahmet Bey; ‘bu bir sorumluluktur, yani evlilikte bana düşen görev ne ise onu yerine getirmem gerekir. Gücüm ve aklım yettiğince emeğimi sonuna kadar kullanmam gerektiğini bilen bir insanım. Ben evimi geçindirmek zorundayım. Bu benim kendi kişisel sorumluluğum. Hanım çalışmak istiyorsa çalışır, istemiyorsa çalışmaz. Her iki durum da benim için problem değil’ dedi.

Günümüzde kadın para makinesi olarak görülmeye başlandı. Beyler hanımlara çalışmaları konusunda baskı yapıyorlar.
Bu konuda İstanbul’da yaşayan bir aileyi örnek vermek istiyorum. Hanımın düzenli bir işi vardı ve eşi hanımın maaş kartını almıştı. Yani hanım maaşını hiç görmeden beyefendi parayı çekiyor ve dilediği gibi kullanıyordu. Üstelik ‘bu benim param’ deyip hanımı kendi alın terinden mahrum bırakıyordu. Nihayet hanım tahammül edememiş, durumu iş yerine anlatmış, hesabını değiştirmiş. Sonra beyefendi bakmış ki, hesapta para yok, ‘Paraya ne oldu?’demiş. Hanım kendi hesabına yatırdığını söyleyince, adam eşini ‘benim paramı çalıyor’ diyerek hırsız ilan etmiş ve ailesine ‘kızınız hırsız’ demiş. Hanım, artık parasını alabiliyor ama eve her gelişinde hırsız diye adlandırılıyor. Tabii bu durum çocukları da çok olumsuz etkiliyor. Bunun üzerine hanım paranın yarısını eşine veriyor, diğer yarısını kendisi alıyor, böylece durumu idare etmek suretiyle hayatlarına devam ediyorlar. Bu tür örnekler, hayata ve evliliğe bakış açısında çarpıklıklar olan insanların varlığını, duygusuz ve heyecansız yaşamlarını gözler önüne seriyor. 

150 Soruda Evlilik/Akis Kitap
Dahi Beyin Blog


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder