Ailede İletişimin Devamı Neden Çok Önemlidir?



Etrafımdaki insanların evliliklerinde hep iletişim kopuklukları vardı. Ben bunu yaşamak istemiyordum. Bu nedenle eşime iletişimle ilgili çok soru sordum. Eşim tam bir iletişimci olmalı ve ben onunla her şeyi konuşabilmeliydim. Ahmet Bey şunları söyledi: “Ben konuşkan biriyim, siz de kendinizi ifade edebilen bir insansınız. Bu konuda hiçbir sorun yaşamayacağız.” demişti. Tabii ki hayatın içinde her şey olabiliyor; fakat sorunlara anında çözüm üretiyoruz. Sorunlarla karşılaştığımız an çözümü üretip konuyu kapatıyoruz. Sorunları günlere taşımadığımız için de pozitif iletişim devam ediyor. Çiftler arasında iletişim olmayınca sıradan bir konuşma dahi kavgaya dönüşüyor ve iletişim kopuyor. Orada suçlamalar ve incitmeler başlıyor. İletişim kurarken en çok dikkat edilmesi gereken nokta emek verilmesi…

Bana çok sık soruluyor “Nasıl bu kadar neşeli, mutlu ve harika bir beraberliğiniz var?” diye. Benim cevabım şu yönde oluyor: “Bu, havadan gelmedi, birisi gelip bunu bir kutunun içinde de sunmadı. Bir paket getirilip de ‘Fatma, al bunun içinde mutluluk var, bunu kullan’ denmedi. Bir de başlangıçtan şu ana kadar, biz hep birimizden beslendik, hâlâ daha besleniyoruz. Hatta hâlâ hassasiyetle birbirimizin üzerine düşüyoruz. Sıkma veya baskı anlamında değil, eş anlamında, sevgi ve dostluk anlamında birbirimizle bütünleşiyoruz. İlişkimize emek vermeseydik, başkalarının kontrolüne rahatlıkla girebilir ve biz olmaktan çıkardık.”
Özveri çok önemlidir. 55 yaşlarında bir hanım, “Siz ne kadar pozitif ve güzel bir beraberlik yaşıyorsunuz, ne kadar şanslısınız, size imreniyorum, sizin gibi olmak istiyorum.” demişti. Ben de “Sürekli bunları söylüyorsunuz ama önce beni bir dinleyin. Biz birbirimize emek veriyoruz, siz evliliğinize ne kadar emek verdiniz? Mutluluk ve huzur için emek verirseniz kesinlikle sonuç alırsınız.” dedim. Daha sonra bu bahsettiğim danışanım; “Emek sözcüğünü sizden duyduğumda beynime bir balyoz indi sanki.” demişti. Aradan kısa bir süre geçti ve beni aradı. “O gün söylediklerin benim için çok anlamlıydı. Ben, şu an yuvası ve çocukları için gerçekten emek veren bir insanım. Daha önce ne yaptıysam öylesine ve elalem için yapmışım; ama şimdi gerçekten eşimi hissetmek, kendimi ve çocuklarımı mutlu etmek için yaşıyorum, o kadar mutlu ve huzurluyum ki!” dedi. Mutlu ailelerin iletişimi nasıl kurduklarını mutlaka gözlemleyip kendi hayatımıza geçirmemiz gerekiyor. Bu çok zor bir şey değil. Lütfen kendinize biraz daha inanın ve güvenin. 

150 Soruda Evlilik/Akis Kitap

Dahi Beyin Blog

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder