Kendini Keşfetmenin İlk Aşaması Farkındalıktır

Sevgili dostum mutlu olmak gibi bir hayat amacın varsa bence ilk olarak elimizdekilerin farkına varmamız gerekiyor. İşte bize sahip olduğumuz ama pek kıymetini bilmediğimiz bazı değerlerimizi hatırlatan bir yazı:


-Evimi bir oturma sonrası temizlemek için saatlerce çalışabiliyorsam, birçok arkadaşım var demektir.
-Faturalarımı ödeyebiliyorsam, bir işim var demektir.
-Pantolonum biraz sıkıyorsa, aç kalmıyorum demektir.
-Gölgem beni izliyorsa, güneş ışığını görüyorum demektir.
-Otobüsten indiğim yerden iş yerime kadar yolu uzun buluyorsam,yürüyebiliyorum demektir.
-Hükümet hakkında eleştiri yapabiliyor ve bu eleştirileri başkalarından da duyuyorsam, konuşma özgürlüğümüz var demektir.
- Otobüs beklerken yanımdaki adam anahtarlarıyla oynuyor ve bu sesten rahatsız oluyorsam, duyuyorum demektir.
- Camları silmem, çatıyı onarmam gerekiyorsa, bir evim var demektir.
- Dodalgaz faturam yüklü geliyorsa, ısınıyorum demektir.
-Yığınla ütülenecek ve yıkanacak çamaşırım varsa, yığınla giyeceğim var demektir.
- Çalar saatim sabahın köründe çalıyorsa, yaşıyorum demektir.
- Akşamları kendimi yorgun hissedebiliyorsam ve bacaklarım ağrıyorsa, o gün üretici olmuşum demektir.
- Ve tüm bunların farkına varabiliyorsam mutluyum demektir...

Kaynak: Kendini Keşfet / Adem Özbay / Akis Kitap
Dahi Beyin Blog



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder