Stresle Nasıl Mücadelede Edilir?




Vücudunuz şu tepkileri gösteriyorsa stres altında olmanız muhtemeldir:

    Kalp çarpıntısı
    Soğuk ve terli avuç içleri
    Kronikleşmiş baş ağrısı
    Nefessiz kalma hissi
    Mide rahatsızlıkları
    Bulantı

    Bağırsak sancıları
    Unutkanlık
    Gerginlik
    Ağlama
    Adale ağrıları ve kasılmaları

Gerçek dışı beklentilerinizden kaynaklanan uyumsuzluklar da stres nedenidir. Gerçek, beklentilerinize uymuyorsa çatışma doğabilir. Esnek olmayı reddetmekle kendiniz için gereksiz stres meydana getirirsiniz. “Her konuda en iyi ben olmalıyım” gibi bir beklenti içindeyseniz, kendinizi stresin gerilimli kollarına doğru koşuyor olarak bulabilirsiniz.

Şunları yapabilirsiniz:

    Başarılarınızı çok büyütmeyin, başarısızlıklarınızı dünyanın sonu gibi görmeyin.
    Olumlu yönleri küçümsemeyin, sadece olumsuzluklarla ilgilenmek size bir yarar sağlamayacaktır.
    Felaket tellalı olmayın. En önemsiz ve basit konularda bile en kötü sonuçları beklemek yerine olabileceklere hazırlıklı olun.
    Başarısızlıkların üstünde durmayın, bir hata yaptıysanız bunu düzeltmek sizin elinizdedir. Unutmayın, hatalar doğruya giden adımlardır.
    Kendinizi suçlamayın.









 

Stresle Nasıl Mücadelede Edilir?

    Başkalarının sizden ne beklediğinin önemi yoktur. Önemli olan, sizin kendinizden neler beklediğinizdir. Enerjinizi başkalarına endeksleyerek onların sizin enerjinizden beslenmelerine izin vermek yerine, kendiniz için kullanmanız akılcı ve faydalı bir tutum olacaktır.
    Hayatınıza bir kişilik ve karakter kazandırmanız da iyi bir enerji kaynağı olacaktır. İlkelerinizin, hedeflerinizin ve vizyonunuzun olması, hayatın akışında daha enerjik ve güçlü olmanızı sağlayacaktır.
    Duygu ve mantığınızı dengeleyerek kontrol edebilmek, enerji seviyenizi artıracaktır.
    Her sabah o gün için küçük, ulaşılabilir bir hedef koymak da eğlenceli ve enerjik bir davranış olacaktır. Kendi küçük ve gizli oyununuz stres seviyenizi azaltacak ve mutluluk seviyenizi artıracaktır.
    Her gün için ve sahip olduğunuz her şey için şükretmeniz, maneviyatınızı güçlendirecektir. Maneviyat, en iyi enerji kaynağı ve stresle mücadele aracıdır.
    Endişelenmek yerine harekete geçmek, enerjinizi endişe için harcamak yerine çözüm için değerlendirmenize yardım edecektir.
    Kararlı olmak da enerjinizi boşa harcamanızı engelleyecektir.
    Enerjinizi doğru kullanabilmeniz, enerji tasarrufu sağlayacaktır.

    Kendi özel zamanınızın olması da enerjiyi yenileyecektir. Zira bu zamanlar dinlenme ve zihin muhasebesi yapmak için çok etkilidir.



Niyazi F. Eres
www.dahibeyin.blogspot.com