Başarı Son Başarısızlığın Ardından Gelir



"Başarının gizi, ısrarla istemektir." / Benjamin Disraeli

Başarısızlık deneme cesaretinden yoksun olmaktır. Çoğu inan ile hayalleri arasında duran tek engel başarısızlık korkusudur. Hatalar yaşamın bir parçasıdır ve gelişim için gereklidir.
Mutluluk doğru kararlarla, doğru kararlar deneyimle, deneyim yanlış kararlarla gelir ancak aynı hataları tekrar tekrar, her gün yinelemenin kabul edilebilir bir tarafı yok.

Bu, insanları hayvanlardan ayıran bir nitelik olan kendinden haberdar olma yetisinden yoksun olmaktan başka bir şey değildir. Yaşamda hatalar yoktur, yalnızca dersler vardır. Olumsuz deneyim diye bir şey de yoktur, yalnızca kendi bilgeliğini kazanma yolunda olgunlaşmak, öğrenmek ve ilerlemek için fırsatlar vardır. Güçlükten güç doğar. Acı bile mükemmel bir öğretmendir.

Bu şekilde düşünmeyip her başınıza gelen başarısızlığın üzerine odaklanırsanız, başarma ihtimaliniz kalmaz. O şansı kendi kendinize öldürmüş olursunuz. Unutmayın, eğer güneşi gözden kaçırdım diye gözyaşı dökerseniz, yıldızları da gözden kaçırırsınız.
Şimdi kendi yaşamınızı düşünün.  Bir başarısızlıkla karşılaştığınızda ne yapıyorsunuz? Çoğu kimse en büyük gelişimi karşılaştıkları en büyük güçlüklerle kazanmışlardır. Beklenmedik bir sonuçla karşılaşır ve biraz düş kırıklığı yaşarsanız anımsayın, doğa yasaları bir kapıyı kaparken her zaman bir başkasını açar. Böylece her durumda bir fırsat daha karşınıza çıkacaktır. Yapmanız gereken tek şey bu fırsata karşı hazırlıklı olmaktır.




Bu ilkeyi bir kez kalıcı olarak yaşamınıza geçirdiğinizde ve zihninizi her olayı olumlu ve size güç veren bir şekilde geliştirdiğinizde kaygıyı sonsuza dek kovmuş olacaksınız. Geçmişinizin tutsağı olmayı bırakacaksınız. Bunun yerine geleceğinizin mimarı olacaksınız.

Her deneyim hatta en kötüsü bile bana bir ders verir. Bu nedenle zihnimi her olaydan bir şey öğrenmek için açık tutmalıyım. Her şeyden önce yaşamımı düş gücümle yönlendirmeliyim, geçmişimle değil. Çaba harcıyoruz ama istediğimiz sonuçları alamıyoruz. İsyan edip de arkamıza mı dönmeliyiz? İsteklerinize hemen ulaşamıyorsanız, hemen vazgeçmeyin. Vazgeçmek sorunları kalıcı hale getirir. Kalıcı sorunlarınız olmasını istemiyorsanız sorunlarınızın çözümlerine odaklanın. "Niçin ben böyleyim, niçin istediğim sonuçları almıyorum, ben niye yapamıyorum" demek yerine "nasıl yapabilirim, neyi iyi, neyi daha iyi yapabilirim" diye sorun. Hemen ümitsizliğe kapılmayın.



Ümitsizliksizi çıkmaza götürmektedir.  "Emeklerimizin boşa gideceği korkusuyla acaba performansımı sınavlarda gösterebilecek miyim" diye endişeleniyorsunuz değil mi? O kadar çalışmaya rağmen başarısız oluyorsak neden böyle düşünmeye devam ediyoruz?

Başarısızlıktan Asla Korkma Başarısızlık Senin Arkadaşındır.


Başarılı insanların hayalleri vardır. Onlar, hayallerini gerçekleştirmek için gereken yatırımı yaparlar ve hayallerinin peşinden büyük bir sabırla, vazgeçmeden koşarlar… Başarılı insanlar başarısızlığa inanmazlar. Onlar diğer başarısız insanların başarısızlık olarak değerlendirdiklerine, "Bu durumdan ne öğrenebilirim" diyerek yaklaşırlar. Başarısızlığa teslim olmazlar. Başarısızlığın başarı yolunda gerekli bir adım olduğunu düşünürler.
Hiç başarısızlık yaşamamış kişi hiçbir şey yapmamıştır.
İşte geçmişten bazı başarı örnekleri:

•    Tarihimizde yenilgiler yaşadık, birçok savaşı kaybettik. Mustafa Kemal ise bu yenilgiler karşısında cesaretini toplayarak savaşların kazanılmasını sağladı.

•    Müzik öğretmeni, Beethoven' a "Besteci olman imkânsız" demiştir. Beethoven dünyanın en ünlü müzisyenlerinden biridir. Dünyaca ünlü 9. Senfoni'yi bestelediğinde ise tamamen sağırdı.

•     Charles Dickens yüzlerce kişiden "SEN YAZAR OLAMAZSIN" sözünü işitmiştir. Daha sonra kitapları birçok dile çevrilmiş ve milyonlarca satmıştır.

"Yenilgiye uğrayınca umutsuzluğa kapılma,  her başarısızlıkta bir zafer isteği yatar."
Germain Martin


Başarısızlık "ben bir başarısızım" demek değildir;
"henüz başaramadım" demektir.
Başarısızlık "ben hiçbir şey gerçekleştiremedim" demek
değildir;
"bir şeyler öğrendim" demektir.
Başarısızlık "aptallaştım" demek değildir;
"deneyerek yaşamak için gerekli inanca sahibim" demektir.
Başarısızlık "ümitsizliğe kapıldım" demek değildir;
"deneme cesaretini gösterdim" demektir.
Başarısızlık "istediklerime sahip olamayacağım" demek
değildir;
"değişik tarzda bir şeyler yapmalıyım" demektir.
Başarısızlık "ben aşağılığım" demek değildir;
"mükemmel değilim" demektir.
Başarısızlık "zamanımı boşa harcadım" demek değildir;
"yeniden başlamak için bir nedenim var" demektir.
Başarısızlık "vazgeçmeliyim" demek değildir;
"daha sıkı çalışmalıyım" demektir.
Başarısızlık "asla başaramayacağım" demek değildir;
"daha sabırlı olmalıyım" demektir.
Başarısızlık "benden ümidini kestin" demek değildir;
"bir bildiğin var" demektir.
John J.Maxwell
*

Cemal Kondu
Dahi Beyin Blog

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder