3.000 YILLIK MUCİZE: GOJi BERRY (Lycium barbarum)





Goji berry, 3.000 yıldır sağlığa olumlu katkıları nedeniyle kullanılan bir uzak doğu meyvesidir. Küçük kırmızı tanelerinde sakladığı zeaksantin, beta-kriptoksantin, beta-karoten, klorojenik asit, vanillik asit, gliserogalaktolipitler ile vücudu oksidatif hasardan korur. Böylece kanser, Alzheimer, diyabet gibi oksidatif hasar ile ilişkili hastalıklara karşı koruma sağlar. Eski Çin dökümanlarında kayıt altına alınmış olan bilgiler arasında yaşamı uzattığına dair bilgiler yer almaktadır. Aynı zamanda tansiyon ve kan şekerinin dengelenmesinde, mide ve barsak sisteminin daha düzenli hale gelmesinde etkilidir.

Ne kadar tüketelim?
Paracelcus’un dediği gibi ilaçla zehir arasındaki tek fark dozdur. Her şeyde olduğu gibi goji berryde de doz önemlidir. İçerisinde yer alan alkaloitlerden dolayı zararlı olabileceği bilinmektedir. Günde 1 yemek kaşığı goji berry tüketmek, sağlık için yararlı olacaktır.

Nasıl tüketelim?
Taze, kuru meyve ve meyve suyu olarak tüketilebilir. Tart, kurabiye ve keklerde kullanılabilir. Kahvaltılık gevreklere eklenebilir. Kahvaltılık gevreğe yaban mersini ile birlikte eklenmiş goji berry ile yapılan bir kahvaltı gün boyunca dinç kalmanızı ve total antioksidan kapasitesi, yüksek bir beslenme gerçekleştirmenizi sağlar.

Püf noktası
Kabızlık şikâyetiniz varsa, kahvaltıdan önce iki bardak ılık su ile birlikte veya ara öğünde 1 kase probiyotik yoğurda ekleyerek 1 yemek kaşığı goji berry tüketebilirsiniz.

Pratik Alternatif: Gün içerisinde goji berry tüketmek istiyor, ama uğraşmak istemiyorsanız salatanıza goji berry ekleyin.

*DİYETİSYEN DERYA ZÜNBÜLCAN*