Yeniden Başlamak


Yeniden başlayabilmek için kaybetmeyi beklemek zorunda değiliz

Ses verelim insanlara, içimizi boş bırakmayalım ki yankı yapmasın. Çok zorlanırsak belki, biraz susalım. Ama susarsak dönüşümüz muhteşem olsun. Çünkü ne var ne yok önemli değil.
Çok önemli olan "Biz" varız ya, yeter.
Bu zamanda ve mekanda haykıralım sesimizi. Gerçekten mutlu yaşamak için biraz kabullenmek lazım, biraz da elindekilerle yetinmek...
Olmayacak iyi şeylerin olabilirliğine inanmak, olabilecek kötü şeylerin olmadığına şükretmek lazım.
Hiçbir şeyin yolunda gitmediğini düşünürken, bir sabah yerinde olmayan evimize, çok sevdiğimiz bir insanın cenazesine, yanmış evimizin küllerine bakarken bulabiliriz kendimizi.

Hayat Senin Bakışınla Anlam Kazanır
Sadece bir noktayı görürsen, hayatın akıp gider ama sen farkına varmazsın.
Ya da görebileceğin güzelliklerin tam ortasında hayatı yaşarsın; akıp giden zamanın anlam kazanır. Hayatın anlamı senin bakış açında gizlidir.

Sebepsiz Yere Mutlu Olabilmek
Küçük kedi durmadan kuyruğunu kovalıyormuş. Yakalayamadıkça da sinirlenmiş, daha da hırsla atılmış. Bunu gören büyük kedi, küçük kediye sormuş:
"Neden kuyruğunu yakalamak istiyorsun?"
"Bana kuyruğumu yakalarsam mutluluğu bulacağımı söylediler de ondan?"
Büyük kedi gülmüş ve demiş ki:
"Yıllar önce ben de senin gibiydim; kovaladım, kovaladım ama yakalayamadım. Bir gün kovalamaktan vazgeçtim ve yürümeye başladım. O benim peşimden geldi..."
Hayatının en önemli öğesi sensin. Dünya bir yana, sen bir yana... Mutluluğun hep bir şeylere bağlı olarak mı kalacak? Kendini iyi hissedebilmen için mutlaka bir şeylerin mi olması gerekiyor? Sen olmazsan hiçbir şeyin değeri yok. Kendinle mutlu ve barışık olmayı öğrenmelisin.


Kendini Bulmak, Kendin Gibi Olmak
Kendi doğrularımı bulamadım mı hâlâ?
Doğruları başkaları mı öğretiyor bana hâlâ?
Kendimi bulmak için çaba harcıyor muyum?
Yoksa başkalarının beni bulmasını mı bekliyorum?
Ne çok soru var, değil mi?
Kimimiz buluruz kendimizi, yolumuza devam ederiz. Kimimizse arayışlara devam ederiz. Arada bir kendimizi bulur gibi oluruz ama bir yerlerde yine kaybederiz benliğimizi.
Kendim gibi düşünmeyi başarabiliyor muyum kalabalıklar içinde?
Bu hayatta benim de yerim var demenin yaşattığı hazdan öte mutluluk yok. Herkes kendi gibi olduğu sürece en güzeldir, en başarılıdır.
Hayatta önce kendimizi bulacağız, daha sonra bulduğumuz kendimizi tüm engellerden koruyacağız, kendimiz gibi olacağız ki kendimiz gibi kalalım.

Kararlar Birer Kibrittir

Hayat kararlardan ibaret ve kararlar birer kibrit…
Doğru yerde ateşlediğinde seni ısıtacak, çorbanı kaynatacak ateş olur.
Yanlış yerde ateşlediğin vakit ise, içinde bulunduğun evle birlikte seni de yakar.
Hayat öyle basite alınacak bir oyun değil.
Oyunun kurallarını bilmen ve ona göre oynaman gerekir.
Ama çoğu zaman oyunun kurallarını bilmek yetmez.
Çok daha önemli olan başka bir şey var:
"Kendini bilmek"
Ne istediğini, neyin seni mutlu edeceğini ve kim olduğunu, neler yapabileceğini bilmek zorundasın.
Ancak o zaman doğru kararlar verir ve mutlu bir hayata sahip olursun.
Kararlar birer kibrit…
Kendini yakarsın ya da ısıtırsın.
Sevgiyle Kalın...

Neslihan Küçükşabanoğlu

Kaynak: www.gencgelisim.com