Genç Bir Girişimci İle Teknoloji ve Başarı Üzerine

Özgür Akın, 1974 yılında, Konya’nın Seydişehir ilçesinde doğdu. Akın, 1992’de Konya Fatih Teknik Lisesi Bilgisayar Bölümünü, 1994’te Ege Üniversitesi Bilgisayar Programcılığı bölümünü, 1998’de Anadolu Üniversitesi İşletme Fakültesi Yönetim ve Organizasyon Bölümünü okudu ve 2002’de Selçuk Üniversitesi Bilgisayar Mühendisliği eğitimini tamamladı. 2006’da Selçuk Üniversitesi Endüstri Mühendisliği yüksek lisans eğitimini de tamamlayan Akın, halen aynı üniversitede Robotik teknolojiler üzerine doktora eğitimine devam etmektedir. Akın, tüm başarısının anahtarının inançları olduğuna inanıyor. Kendisi için bu zor basamakları tırmanırken başkaları için zor hatta imkansız gibi görünen hedeflerin, inanarak nasıl kolaylıkla başarılabildiğini gösterdi.

Bir yazılım şirketi yöneten Akın aynı zamanda Konya Ticaret Odası Meclis Üyesi. TOBB Bilgisayar Yazılımı, TOBB YOİKK İstihdam Çalışma Grubu  üyelikleribulunan Akın aynı zamanda Konyaspor Yönetim Kurulu Üyesi As Başkanı Ar-Ge ve Kurumsallaşma Sorumlusu.
Bu kadar çok karpuzu bir koltuğu sığdırmış Özgür Akın’la başarıya giden yolu konuştuk…
Genç yaşınızda başarılı oldunuz, neydi sizi başarıya götüren etkenler?
Tek kelime ile inanç diyebilirim. Vizyonlarım vardı, farklı bir bakış açısı ile bakıyordum ve başaracağıma inancım sonsuzdu. Azmin zaferine herkesin tanıklık edeceğine inanıyordum. Dürüst, ilkeli, disiplinli çalışma gibi etkenler olmazsa olmazlarımdı. Teknolojinin gücüyle sınırların ortadan kalktığını, ulaşımın, iletişimin, ticaretin bambaşka olacağına ve Türkiye’nin adını teknoloji alanında da Dünya’ya duyuracağıma inanıyordum. Ve yoğun bir çalışma temposuyla hedefime kitlenerek ilerledim.
Türkiye'deki gençleri nasıl buluyorsunuz?
Ülkemizin en büyük kaynağı hiç kuşkusuz nüfusumuzun çoğunluğunu oluşturan gençlerimiz. Ülkemizin gelecek vaat eden genç beyinleri zinde, dinamik ve heyecanlı, üretmek, geliştirmek ve her alanda bulunmak istiyorlar. Bu kadar genç bir nüfusa sahipken, hala üretemiyor olmak, maalesef gençlerimizin gelecek kaygısı taşımalarını sağlıyor. Onlara sunulacak imkanlara ihtiyaçları var. Önlerindeki bazı engeller kaldırılmalı ve onları dinlemeli, onlara inanmalıyız, fırsat eşitliği sağlamalıyız diye düşünüyorum.
Hedefleri gerçekleştirmek için en önemli etkenleri size göre nelerdir?
Ne istiyorsanız onu yapın. Ben bunu yapabilir miyim diye düşünmeyin. Ben bu işi yaparım diyerek sevdiğiniz işi yapmak hedefe ulaşmada atacağınız ilk adım olmalıdır. Sonraki adım vizyonunuzu ve misyonunuzu oluşturmalı, hedefe ulaşmak için doğru stratejiler belirlemeli, doğru kişilerden oluşan beyin takımı oluşturmalı, gerekli donanımı sağlamalı ve zaman kaybetmeden yola çıkmalısınız. Kim ne derse desin önemli olan yaptığınız işin sizi mutlu etmesidir. ''Asla pes etme; Bir gün dönüp arkana baktığında bıraktığın izlerin yok olduğunu görsen dahi, doğru bildiğin yolda yürümeye devam et, çünkü seni takip edenlerden çok varacağın yerde kucaklayanlar olacaktır.''
Başarılı bir girişimcisiniz. Fırsatları yakalamak sizin için nasıl oldu?
Yıllar boyu inandığım ve asla taviz vermediğim bir sözümü paylaşayım sizlerle. “Siz doğru yaşayın; hayalleriniz plan, planlarınız gerçek olur.” Bu doğrultuda hareket ederek önce vizyonlarımı belirledim. Ardından küçük ya da önemsiz gibi görünen şeylerde dahil olmak üzere resmin bütününe baktım. Aslında bu küçük ya da önemsiz gibi görünen şeylerin birleştiğinde ne büyük fırsatlar getirdiğini gördüm. Yeni fikirler üretmek ve sonuca ulaştırarak başarıyı elde etmek en büyük farkım oldu. İnanmak, vizyon sahibi olmak ve başaracağım demek çok önemli.
Girişimciliğinin başında olan gençlere tavsiyeleriniz nelerdir?
Kendinizi nerede görmek istiyorsanız orada olursunuz. Görmek çok önemli, nerede olmak istiyorsanız gidip orayı görün ve gözlemleyin. Ben bunu başarabilir miyim sorusunu kendinize sormak yerine ben bunu başarabilirim demelisiniz. İnanın ve yapın. Başkalarının sizin için söylediklerine kulak asmayın, Başarı kadar başarısızlık da sizi yönlendirmeli, yaşadıklarınızdan ders almasını bilmelisiniz.
“İmkansızlıklar içerisinde bir şeyler başarmak demek; kum tanelerinden kale yapmak demektir. Kum tanelerinden kale yapmak için önce bir kum yığını oluşturmanız gerekir. Oluşturacağınız eserin bir dalga ile yıkılacağını bilmek sizi bu eseri yapmaktan vazgeçirmemelidir. Çünkü o muhteşem eseri bir an bile görmek bu riski almaya değer.”
Eğitimin iş hayatındaki başarıda yeri nedir sizce? Önemli girişimcilere bakıyoruz çoğu üniversiteyi bırakmış.
''Günümüzde toplumları yönetmek bilgiyi yönetmektir. Bilgiyi yönetmek de ancak teknoloji ile mümkündür.'' Günümüzde ve geçmişte görüyoruz ki eğitimlerini yarım bırakıp iş hayatına atılmış değerli şahsiyetler var. Pek çok başarılara da imza atmışlardır. Eğitim kişinin hayat standardını yükseltir, hayattaki çeşitli olaylar arasındaki bağlantıları ve ilkeleri görmek, anlamak becerisini kazandırır. Eğitim aynı zamanda kişide yeni ilgi alanlarının gelişmesine yardımcı olur. Hayattan zevk almayı sağlar. İnsanın bildikleri ile sınırlı kalmaması dünyayı çözebilmesi açısından eğitim şarttır. Ben hem AkınSOFT’u yöneten hem de eğitim hayatımı devam ettiren bir kişi olarak bunun mümkün olmadığını söyleyenlere bir örnek teşkil ediyorum.
Google, facebook, msn gibi başarı dünya çapında projelerimiz neden yok?
Aslında 1998 yılında facebook tarzı bir yazılım geliştirdim. Ancak zamanın teknolojisi ile projelerimizi şu andaki gibi rahat uygulamaya koyamıyorduk o zamanlar. Çevirmeli modemler üzerine serverlar kuruyorduk. Bu şartlar altında üye sayısı 100'ü geçmedi. Bunun dışında geliştirdiğim bir arama motoru da var. İnternetin Türkiye'ye geç gelmesinin de bu alanda çalışmalarımızı yavaşlattığını söyleyebilirim.
Kişisel hedeflerinizi nasıl belirliyorsunuz ve uyguluyorsunuz?
Kişisel hedeflerimi belirlerken kullandığım tek şey atmosfer. Bilginin atmosferde olduğuna inanıyorum ve hedeflerimi belirlerken de bu doğrultuda hareket ediyorum. İş hayatım konusunda 50 yaşıma kadar olan hedeflerimi şirketimi kurduğum ilk gün belirlemiştim. Şirketimin temelleri ile birlikte 28 yıllık hedeflerim de belirlendi diyebilirim.
10 yıl sonra dünya ve Türkiye nerde olacak sizce?
Geçmişte hayal edemediğimiz şeylerin bugün gerçek olması bize gelecek hakkında neler olabileceğinin ipuçlarını veriyor. Kervanlarla ilerlerken, günümüzde ışınlanma üzerine yapılan deneyler ve bunun gibi pek çok bilinmezlikler gözler önüne serilip insanlığın hizmetine sunulmakta. Savunma sektörünün bilişim ve yazılım ihtiyaçlarının yüzde 98'i yerli üretimle karşılanabilecek hale gelecek, evde sağlık hizmetlerinden elektronik reçeteye, e-randevu uygulamasına kadar birçok alanda ileriki dönemlerde projelerin artarak süreceği, devletler arası E-Devlet işbirlikleri gündemde. Sosyal medyanın etkin kullanılması, bankaların da bilişimin getirdiği avantajla saniyenin binde biri hızla çalışmalarını yürütebilmesi, İstanbul'un finans merkezi haline gelmesi, kesintisiz telsiz haberleşme sisteminin altyapı çalışmalarının sürdürülmesi gibi birçok madde sıralayabiliriz. Sosyal ağlarda oluşan toplumun kendi kurallarını oluşturması da gelecekte bizi bekleyen bazı kriterler arasında.
Bir üniversite mezuniyet konuşması yapsaydınız yeni mezunlara neler söylerdiniz?
Ülkelerin büyüme, rekabet etme, dünya ekonomisinde pay sahibi olabilmeleri ancak bilim ve teknoloji alanındaki üstünlükleri ile mümkündür. Çünkü büyümek ve ilerlemek için sürekli üretmek gerekiyor ve en çok üretime ihtiyacımız olan alan da teknoloji.
Başarının anahtarı inançlı ve vizyon sahibi olmak. İster kamuda çalışın, ister özel sektörde, isterseniz de kendi işinizi yapıyor olun sosyal sorumluluklarınızı unutmayın.

Özgür Akın
Bilgisayar Yüksek Mühendisi

AkınSOFT Yönetim Kurulu Başkanı

Kaynak: www.gencgelisim.com