Can Yücel’den 10 Güzel Söz

Can Yücel’i sevmeyen var mı? Mümkün değil. Her düşünceden herkesin sevdiği bir insandır Can Yücel. Güzel insandır, güzel kelimeler yazmıştır. İşte onun güzel sözlerini sizler için derledik.

·         Gerçekten seviyorsan hiçbir şeyi mazeret etmeyeceksin. Gerçekten seviyorsan eğer, ‘sonuna’ kadar değil, ‘sonsuza’ kadar seveceksin.
·         Bazen tek ihtiyacımız olan bir el ve bizi anlayacak bir yürektir.
·         Tekliyor işte çağın çarkına okuyan çark ve durdu muydu bir gün bu kör, avara kasnak bir zincir yitirenler bir dünya kazanacak; sen de o dünyadansın… Sınıfın bil, safa gel; hava döndü işçiden, işçiden esiyor yel…
·         Hayatına girmek isteyene, tam zamanında açmalısın kapını! Ve tam zamanında çıkarmalısın, sevginden şımarmaya başlayanları.
·         Hani iftar vaktine yakın susar ya insan, yokluğun o denli yakıyor beni. Söyle ne zaman okunur bu ezan; bir yudum su gibi özledim.
·         Aşkta kimsenin kimseden farkı yok.  Sadece biri daha iyi yalan söyler, biri daha iyi oynar oyununu… Hepsi bu!
·         Körfezdeki dalgın suya bir bak; göreceksin NATO’nun kablosu durmakta derinde.
·         Sebepsiz sevmektir aşk, nedeni olmadan bağlanmak birine. Hatta sarılamamaktır utançtan, çünkü utanmaktır sevmek aslında.
·         Bir insanı herhangi biri kırabilir; ama bir tek en çok sevdiği acıtabilirmiş. Çok acıttığında anladım.
·         Verdiğim değeri hak etmeyen insanları silmeyi, arkama dönüp bakmamayı, hiç kimse için kendime saygımı yitirecek bir şey yapmamayı, gözyaşlarımın değerini bilmeyi ve onları üç kuruşluk insanlar için harcamamayı, ben izin vermeden kimsenin beni üzemeyeceğini, kendimin her şeyden önemli olduğunu… Zor oldu, geç oldu, ama öğrendim!

Dahi Beyin Blog