Benim Zamanım

Yeni mezun genç bir delikanlı bulunduğu bir iş başvurusu karşılığında, şirketin sahibinden bir randevu koparmayı başarmış. Randevu günü geldiğinde çok heyecanlı ve umutluymuş. Çünkü bu firmada çalışmak onun en büyük hayaliymiş.

Nihayet görüşme odasına girmesinin zamanı geldiğinde, ilk adımları tereddütlü de olsa, odaya girerken attığı adımlar kendinden emin adımlarmış.
Şirketin sahibi onu birkaç saniye süzdükten sonra oturması için karşısındaki koltuğu işaret etmiş ve hızla söze başlamış; “Bak delikanlı, kendini anlatman için 10 dakikan var. Hemen başlasan iyi edersin”
İş başvurusunda bulunan genç adam sessizliğini korumuş. Aradan beş dakika geçmiş ve o bu süre boyunca şirket sahibinin gözlerinin içine bakmaktaymış.
 İşveren adam delikanlının bu tavrına bir anlam veremese de, o da bu bakışmaya ayak uydurmuş.
10 dakika dolduktan sonra şirket sahibi; “10 dakikan doldu. Neden hiç konuşmadın?” diye sormuş delikanlıya. Delikanlı onu şöyle yanıtlamış; “Bana 10 dakikam olduğunu söylediniz. Bu zaman bana ait olduğuna göre, onu istediğim gibi kullanma hakkına sahip olduğumu düşündüm ve beni işe alırsanız zaten çalışmalarımla kendimi size anlatacağım için bu süreyi sessizlikle geçirmeyi tercih ettim”
Delikanlının bu cevabı karşısında şirket sahibi hiç düşünmeden onu işe almış. Çünkü hem kendi hem zamanın değerini bilen insanların yanında çalışması onun başarısının sırrıymış.

Sahip olduğunuz niteliklerin farkında olduğunuzda ve bu niteliklerinizi kullanmak adına zamanınızı doğru değerlendirdiğinizde, tüm kapılar er yada geç ardına kadar size açılacaktır.

Artık hedefinizi koydunuz. Planınızı hazırladınız ve çalışma ortamınızı düzenlediniz. İçinizde var olan niteliklerinizin farkındasınız. Şimdi geçmişi ait olduğu yerde bırakıp, geleceğin kaygılarından arınıp, şimdiyi yaşayarak eyleme geçmenin tam sırası. Kendinize olan inancınızı maksimum düzeyde tutarak ve Henry Ford’un dediği gibi, eğer gelecek için plan yapmazsanız bir geleceğinizin olmayacağının bilincinde olarak, merdivenleri tırmanmaya devam edin. Hatırlayın ki planlı ve düzen içinde attığınız her adım, sizi daha yukarılara taşıyacaktır.


Müge Kasaroğlu
Dahi Beyin Blog