Kendine Güvenmek



KİŞİ : Derin olarak gevşemeyi öğrenin. Eleştirel kendi kendine konuşmayı bırakın. Zihninizi kendinizle ilgili olumlu inançlarla doldurun. Siz mutlu olmaya layıksınız. Siz sürekli öğrenen birisiniz ve dünyada varolmanın yeni yolları öğreniyorsunuz. Bunu hep hatırlayın.


DAVRANIŞ :  Kendinize özen gösterin. Kendinize saygı duyarak kendinizi eğitin. Geçmişinizle ilgili olumsuz anılarınızın yol açtığı sorunları tedavi idin. Kendinizi affedip ilerlemeyi öğrenin. Reddedilmek, öfkelenmek ve incinmekle başa çıkmayı öğrenin. Armağanlarınıza, hedeflerinize, hayallerinize odaklanmaya başlayın. Yaşamınızın sorumluluğunu üstlenin, eylemlerinizi bu sorumlulukla yapın ve yaşamınızı harika bir yaşama çevirin. Dünyada sizin gibi birisi yok, siz biriciksiniz.

ÇEVRE : Size saygı duyan, gelişmenizi ve kendinizi sevmenizi cesaretlendiren insanlarla dostluk kurun.

SÖZEL TELKİNLER / OLUMLAMALAR : Ben kendimi seviyorum. Ben harika bir insanım. Her gün gelişiyorum ve yeni şeyler öğreniyorum. Dünyada var olmanın yeni yollarını öğreniyorum. Yaşam, çok büyük bir armağandır. Yaşam korku ve hayranlık duygularıyla karışık bir saygı uyandırır. Ben kendimi tümüyle özgüvenli, güçlü sevgi dolu ve sevilen biri olarak hissediyorum. Yaşamın bana kazandırdığı armağanları başkalarıyla/dünyayla paylaşmak istiyorum. Olduğum kişi olduğum için kendimi seviyorum.

GÖRSEL, İMGELEME : Kendinizi ‘kendine güvenen’, ‘güçlü’ ve ‘cömert’ bir kişi olarak görün. Koruyucu bir meleğiniz olduğunu imgeleyin/hayal edin. Size geliyor ve kendinizle ilgili duymak istediğiniz olumlu şeyleri söylüyor.

METAFOR : Siz çok değerli bir çocuksunuz. Güçlü ve şefkatli anne babaların çocuklarının başarılı olmasını sağlayan sevgi ve cesaret dolu tutumları gibi seviliyorsunuz.

NLP/Cengiz Erengil/Akis Kitap
Dahi Beyin Blog

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder