Size Göre Kadın ve Erkeğin Görevleri Nelerdir? Sizin Beklentileriniz Nelerdir?



Evlilikte kadının görevi; evini çekip çevirmek, düzeni sağlamak, aileyi daha kaliteli bir ortama taşımak, cinselliği yaşamak ve eşine de yaşatmaktır.
Erkeğin görevi; ekonomik yönden destek vermek, cinsel anlamda karşılıklı doyuma ulaşma konusunda eşine yardımcı olmak, baba olduğunda babalığı yaşamak ve çocuklar için ihtiyaçlar neyse hem maddi hem de manevi olarak karşılamaktır.

Evlilikte kadının ve erkeğin yeri kadar, annenin ve babanın yeri de önemlidir. Eğer bu olguları oturtamamış bir kadın ve bir erkek anne baba olmuşlarsa, ‘senin çocuğun, senin evin’ diye nitelendirmeler yapar, ‘bizim çocuğumuz, bizim yuvamız, bizim evimiz, bizim hayatımız’ gibi sahiplenme duygularından bihaber yaşarlar. Evlilikte özellikle çocuk doğduktan sonra ‘sen sen, ben de ben’ deyimleri kullanılmamalı, aile bütünlüğü ‘biz’ bakış açısıyla adlandırmalı, birlik ve beraberliğin getireceği mutluluk çocuklara da hissettirilerek yaşanmalıdır.
Çok zor bir beyle evli olan bir danışan hanım yaşadıklarını şöyle anlatmıştı; “Eşim dediğim dedik bir yapıya sahiptir ve her şey o istemeden önünde hazır olsun ister. İçinde bulunduğum durumdan hiç memnun değilim, ama kurulu düzenimiz bozulmasın diye bana karşı kabalığına ses çıkarmıyorum, sabrediyorum.”
Beyefendiyle görüştüm, “Eşiniz size hizmet ediyor, ama bundan keyif aldığı için değil, kendini mecbur hissettiği için bunları yapıyor. Eşinize daha yumuşak davranırsanız, incitmeden konuşursanız, eşiniz size çok daha güzel destek olacaktır.” dedim.
Beyefendi “Hayır olmaz öyle şey, onun görevi, tabii yapacak. Biz böyle gördük, böyle yetiştik, ben ne istiyorsam, o da yapacak” dedi.
Daha sonra kendi yaşantımdan örnekler vererek, eşimle olan paylaşımlarımızdan bahsettim. Siz de bizim yaşadığımız güzellikleri yaşayabilirsiniz. Küçücük şeylerin karşınızdaki insanı ne kadar mutlu edeceğini görürsünüz dedim. Beyefendi ikna oldu ve “Peki, uygulayayım.” dedi. O gün akşam eve giderken tatlı almış ve tatlıyı eşine verirken, “Bunu sadece senin için aldım.” demiş.
Hanımefendi ertesi gün aradığında, “Fatma Hanım, yedi yıllık evlilik hayatımızda ilk defa böyle bir şey duydum. O kadar mutlu oldum ki, sarıldım, öptüm eşimi ve sabaha kadar da her uyanışımda bir daha öptüm. Sabah kalktığımda bir kez daha teşekkür ettim.” dedi.
Daha sonra beyefendi aradı, “Her şey bir anda çok farklılaştı, eşim beni düşünüyor, ben de eşimi düşünüyorum. Eşime sadece bir kadın olarak değil de, insan olarak bakıyorum. Oğlumuzu daha dikkatli yetiştirmeye başladık, annesinin öğrettiği güzel şeylerin yanında ben oğluma maçoluk ve küfürler öğretiyordum. Kendim nasıl yetiştiysem, oğlumu da öyle yetiştiriyordum. Ama şimdi her şey çok farklı, çocuğuma karşı çok daha bilinçli davranıyorum.” dedi.

150 Soruda Evlilik/Akis Kitap
Dahi Beyin Blog 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder