Sigara, Alkol ya da Diğer Bağımlılık Maddeleri Hakkında Ne Düşünüyorsunuz? Hangilerini Kullanıyorsunuz?

Eşimin bu soruya vereceği cevap çok önemliydi. Çünkü madde bağımlısı biriyle yaşamak istemiyordum. Sigaradan ve alkolden hoşlanmıyorum. Bağımlılık ise başlı başına bir sorun. Bu sorunla uğraşacağım derken mutluluğu kaçırmak istemiyordum. Eşim bu soruya şöyle cevap verdi: “Ben de senin gibi düşünüyorum, sağlığıma çok dikkat ederim ve şimdiye kadar hiçbir şey kullanmadım, şimdiden sonra da kullanmam.” Evliliğimiz boyunca bu tür bir sorun yaşamadık. Bu da evlilik öncesinde kesinlikle konuşulması gereken bir konudur.

Bu konuda sorun yaşayan bir hanım içinde bulunduğu durumu şöyle anlatmıştı: “Eşim sigara içiyordu ve ben bundan aşırı rahatsızlık duyuyor, kokusuna dayanamıyordum. Daha sonra ben de içmeye başladım, en azından kokuyu tolere ederim diye düşünüyordum. Fakat şimdi ben de bir tiryakiyim, ne onu vazgeçirebildim ne de kendime faydam dokundu.” Bu şekilde sigaraya başlamış pek çok hanım var. Ailece madde bağımlısı haline gelen yuvalar gittikçe çoğalıyor. Alkol konusunda da aynı sorunlar yaşanıyor. Beyefendi eşinin içmesi konusunda onu zorluyor ve ‘bir yudumdan bir şey olmaz’ deyip eşine kadehi uzatıyor. İçmeyen için ne büyük bir ıstırap olduğunu bir düşünün.
Bursa’dan bir aileyle görüşmüştüm. Beyefendi hemen hemen her gün alkol alıyordu ve eşinin de kendisine eşlik etmesini istiyordu. Hanım da içiyormuş gibi yapıyor ama sonra içkiyi döküyormuş. İlk zamanlar eşi fark etmemiş. Daha sonra eşi anlamış ve “Sen benimle oynuyorsun, ben senin gerçekten içmeni istiyorum.” demiş. Hanım da “Ben içmek istemiyorum, sen içiyorsan iç, ama benden bekleme.” demiş. Fakat beyefendi, “Ben senin gibi birini istemiyorum, bana eşlik edecek birini istiyorum ve sen bana uymazsan dışarıda bir sürü kadın var.” diye tehdit etmiş. Şu anda beyefendi başka hanımlarla birlikte, hanım daha fazla dayanamadı ve ayrıldılar. Gerçekten zor bir durum. O yüzden madde ve alkol bağımlılarıyla karşı karşıya olan hanımların veya beylerin doğru karar vermeleri gerekiyor. Çünkü “Ben ona bıraktırırım, o sorunu ben düzeltirim.” gibi düşünceler kesinlikle yanlış. Kimse kimseyi düzeltemez. Karşınızda böyle birileri varsa ona göre hareket edin. Yoksa çok vahim sonuçlarla baş başa kalabilirsiniz. Madde bağımlılığı yüzünden bozulan evliliklerin veya mutsuz yuvaların sayısı azımsanmayacak kadar çok. Bu konuda gençlere çok iyi örnek olmak gerekiyor. Mutsuz yuvalarda yetişen çocukların hali de çok vahim.
Eğitimlerime katılan bir genç anlatmıştı. “Hap kullanıyorum ve şimdi her yerde var. Kullanıcıları o kadar çok ki… Daha geçenlerde bir arkadaşımızı kaybettik. Arkadaşımızın yaşı çok küçüktü ve bünyesi kaldıramadı, hatta bunun gibi ne örnekler var.” Hap kullanımının ne derece yaygın ve rahat olduğundan bahsetmişti. Daha sonra eğitimlere devam eden bu genç kendini nasıl yönlendirmesi gerektiğiyle ilgili bilinçli bir program aldı. Bu programın sonucunda hap kullanımını yavaş yavaş azalttık ve sonunda tamamen bıraktı.
Yine danışanlarımdan bir hanım eroin bağımlısıydı, kurtulmak istiyordu ama başaramıyordu. Birlikte NLP teknikleriyle çalışmalar yaptık, kısa kısa programlar uyguladık ve tamamen bitti. Şu anda kendi işini yapabiliyor, hatta yarım bıraktığı üniversiteyi tamamlaması için destek verdik. Şu anda çok sağlıklı ve mutlu bir hayatı var.
Bütün insanlar bilmelidir ki, isterlerse öz iradelerini kullanarak alkolü, sigarayı bırakabilecek kapasiteye sahipler. Hepimizin içinde farkında olmadığımız çok yoğun bir enerji var ve yapamayacağımız hiçbir şey yok.

150 Soruda Evlilik/Akis Kitap

Dahi Beyin Blog 


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder