Motive Olamıyorum



‘Her şey iyi güzelde ben motive olamıyorum, kendimi yeterince güçlü ve enerjik hissetmiyorum. Ne yapayım, ben böyleyim işte.’ diyor olabilirsin. Peki, hayalin ne? Bahse girerim ki, net bir cevabın yok.

Seni heyecanlandıran bir hedefin yoksa, kendini güçlü ve enerjik hissetmezsin, harekete geçemezsin. Başarılı insanlara bakın. Onları heyecanlandıran, enerji veren, gece geç yatırıp, sabah erken kaldıran, hayatlarına anlam veren, bir sonraki günü sabırsızca beklettiren, hayattan tat almalarını sağlayan hayalleri ve hedefleri vardır. Yürüyüşlerine bir ritim katan, sempatik kılan, gözlerine ışıltı veren hayalleri vardır.
Ulaşmak istediğin bir hayalin yoksa, çalışmaktan zevk almazsın. Yorulursun, sıkıntıdan patlarsın. İşin bitmesi ve bir an önce eve gitmen için gözün sürekli saatte olur. Mutsuzluğun evde de devam eder. Hayallerini ve ideallerini bıraktıysan, bari yaşamayı da bırak.
Bir hayalin yoksa, paparazzi ve popstar programlarının veya futbol takımlarının fanatik bir taraftarı ya da mahallendeki video kulübünün en gözde üyesi olursun. Günde 4 - 5 saat amaçsızca televizyon seyredersin. Medya kuruluşlarının gündemini oluşturmasını beklersin.
Hedeflerin olmadığında, hayatına sen yön veremezsin. Kendine olan saygını kaybedersin. Patronu suçlarsın, şansı suçlarsın, anne ve babanı suçlarsın, hükümeti suçlarsın, kaderi suçlarsın. İçindeki boşluk hissi büyür. 

Cengiz Erşahin/Kendini Ateşle/Akis Kitap
Dahi Beyin Blog

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder