Açgözlülük



Açgözlülük sizin için ne anlam ifade ediyor?"Bu soruyu sormaktaki amaç, karşımızdaki insanın kanaatkâr olup olmadığını öğrenmektir. Alacağımız cevaptan o kişinin aceleci mi, yoksa sabırlı mı olduğunu rahatlıkla anlayabiliriz. Toplumumuzda, yokluk içinde yaşamış, hep bir şeyleri arzulamış fakat elde edememiş birçok insan var. Elde edebilen bazı insanlarsa, “Hep bana, hep bana” diyerek, etrafındaki insanları düşünmeden kendi çıkarları doğrultusunda yaşar.

Danışan olarak gelen bir hanım, eşiyle çok sık tartıştığını, sürekli dayak yediğini ve bu sebeple yardım almaya geldiğini söylemişti. Tartışmaların sebebini sordum, “Komşumuz sedef kakmalı yeni sehpalar almıştı. Ve gördüğüm o sehpalar çok hoşuma gitti. Akşam eşim geldiğinde ‘Ben de bu sehpalardan istiyorum’ dedim. Eşim ‘Sehpalarımız var ve gayet rahat bir şekilde kullanıyoruz. İlla istiyorsan birkaç ay sonra alabiliriz.’ dedi. Ben de, ‘Hayır, ben hemen istiyorum.’ diye tutturunca, tekme tokat birbirimize girdik. Şu anda aramız çok bozuk. Ayrılmayı düşünüyoruz.” dedi.
Sohbetimizde hanım, aralarındaki tartışmaların hep bu tür sebeplerden çıktığını da anlatmıştı. Hanım elindekilerle yetinmeyi bilmeyen biriydi ve eşini bu konuda aşırı derecede rahatsız ediyordu. Ve hanım bana geldiğinde mosmor bir haldeydi. Ben de “Evinizde sehpanız olmasa tamam, ama kullandığınız bir sehpanız var ve eşiniz hiç almayacağım da dememiş, biraz daha kanaat etseydiniz, böyle şeyler yaşamayacaktınız. Alt tarafı bir tahta parçası, değer mi bu yaşadıklarınıza?” diye sordum.
Bu tür durumlarda hoşgörü ortamı oluşturup içinde bulunduğumuz ortamı kendimize uydurmamız gerekiyor. Ayağını yorganına göre uzatabilmek önemli. Daha sonra hanım yanlışlarını anladı ve eşinden özür diledi. Eşi de kızgınlıkla vurduğunu aslında asla böyle bir şey yapmayı istemediğini söyleyip, özür diledi. Tabii ki hepimizin arzuları, istekleri, hedefleri var ve olmalı da; ama bunları birden değil, zamana yayarak elde etmeye çalışmak gerekiyor. 

150 Soruda Evlilik/Akis Kitap

Dahi Beyin Blog

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder