Dertlere Derman Olan Sevgi



Rivayete göre adamın biri birden hastalanmış. Arkadaşları ziyarete gelince, kendisinde bir hafiflenme ve rahatlama görmüş ve nereden geldiklerini sormuş. “Falanca hastanın ziyaretinden.” Cevabını alınca da “Acaba sözünü ettiğiniz kimse hasta mıydı?” demiş. “Evet öyle, fakat iyileşmiştir.” Cevabı üzerine de, “Ben bu hastalığın nasıl, nereden geldiğini bir türlü anlayamamıştım. Ancak benim bir dostumun bu hastalığa yakalanışından bana sirayet eden bir hastalık olduğunu şimdi anladım. Yüce Mevla’nın kendisine şifa bahşettiğini duyunca ben de kendimi iyi hissetmeye başladım.” Ardından kağıt kalem isteyip dostuna şu şiiri yazmış:

Hiç şüphesiz ben sıtmaya yakalandım, fakat senin de yakalanışını hissetmemiştim; ta ki ziyaretçilerin, senin rahatsızlığından bana haber getirinceye dek.
Ben dedim ki, bende sıtmaya yakalanacak bir hal yoktur; senin yakalanışından bana sirayet eden sıtmadan başka.
Şimdi ben beklenmedik bir rahatsızlığa yakalanmış durumdayım. Allah sana afiyet verince, ben de şifa bulmuş olacağım.
Öylesine ki benliklerimiz iç içe karıştı; şimdi benim olduğum yerde sen, senin olduğun yerde ben varım.”


Dahi Beyin Blog

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder