1. Kendini tanımada ilgili kaynaklardan yararlanma,
2. Yaşam boyu öğrenmede görsel, işitsel kaynaklardan
yararlanma,
3. Başarıya ulaşmada disiplinli çalışmayı alışkanlık haline
getirme,
4. Mantık yürütmede doğru düşünceyi kavrayacağı kaynakları
seçme,
5. Problem çözmede felsefi bilgilerden yararlanma,
6. Estetik duyarlığın gelişmesinde doğayı araştırma,
7. Vicdan ve dürüstlük kavramlarını doğru yorumlama,
8. İlgi alanlarına göre mesleki bilgi ve deneyim kazanma,
9. Dersin ve toplumun amaçları arasında bütünlük sağlayarak
doğru davranışlar geliştirme,
10. Görgü kurallarına uygun alışkanlıklar kazanma,
11. İyilik, kötülük, güzellik, çirkinlik kavramlarını doğru
yorumlama,
12. Konuları; olayları araştırarak sonuca ulaşma,
13. Toplumun adet ve geleneklerini kavrayarak geleceği
yorumlama,
14. Karşılaşılan problemin çözülmesinde tecrübe, otorite ve
kendi çözüm gücünü kullanma,
15. Zihin gelişimlerine uygun ortamları tespit etme,
16. Olayları ve tavırları sürekli sınayarak değerlendirme,
17. Karakterle kişiler arasında bir denge kurma,
18. Üretici yetenekleri sürekli olarak geliştirme,
19. Problem çözmede, problemi belirledikten sonra, çözüme
ulaştıracak ipuçlarını tespit etme,
20. Problemi tanımlama, tahlil etme çözme becerisine ulaşma,
21. Yetenekler doğrultusunda araştırma yaparak kendini
gerçekleştirme,
22. Olayları olumlu ve olumsuz yönleriyle değerlendirerek
sonuca ulaşma,
23. Sürekli bilgi edinerek düşünüm güçlerini geliştirme,
24. Güven duygusunu kazanacağı çevrelerde bulunma,
25. Muhakeme ederek problem çözme yeteneklerini geliştirme,
26. Konuları bir bütün olarak değerlendirerek uygulamaya
dönüştürme,
27. Tabiatı tanıyarak hayal dünyasını zenginleştirme,
28. Fikirlerini tartışacağı ortamlarda bulunarak kendisini
geliştirme,
29. Duyguların geliştirilmesine uygun yaşantı ortamlarını
seçme,
30. Kıyafetinde renk ve uyum konusunda birikime sahip olma,
31. Bulunduğu ortamı güzelleştirme konusunda dekor bilgisine
sahip olma,
32. Çocukların fikirlerine değer vererek onlarla iletişim
kurma,
33. Sanat eserlerini inceleyip değerlendirerek yorumlama,
34. Tiyatro oyunlarını izleyerek onlardan sonuçlar çıkarma,
35. Türk ve dünya büyüklerinin özelliklerini tanıtıcı
yazılardan yararlanma,
36. Farklı kitaplar okuyarak hayal güçlerini geliştirme,
37. Tasarruflu olma alışkanlığı kazanma,
38. Sanatın bir veya birkaç dalında uygulama yaparak kendini
tanıma,
39. Kendi işini kendisi yapabilecek nitelikte deneyler
kazanma,
40. Sorumluluk duygusunu geliştirerek yerine ve zamanına
göre davranışlarını kontrol etme,
41. Eleştirilerde analiz ve sentez yaparak doğruyu bulma,
42. İlgi alanları doğrultusunda çalışmalar yapma,
43. Bene, zihin, ahlak, duygu ve ruh bütünlüğünü kavrama,
44. Ulusunu severek ulusal kalkınmaya katkıda bulunma,
45. Görgü kurallarına uygun davranışlar geliştirme,
46. Doğru ve yanlış davranışlar arasında karşılaştırmalar
yaparak daha iyisini kavrama.
Kaynak: Kendini Keşfet / Adem Özbay / Akis Kitap
Dahi Beyin Blog
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder