Bugün Kendin İçin Ne Yaptın?



İnsanın kendini bilmesi kadar kıymete değer bir şey  yoktur. Kendini bilen yüce yaratıcıyı da bilir. Ne yaptığının farkında olan ve ne yapması gerektiğinin mücadelesini veren insan kendini bilen insandır.
Hareketlerinden rahatsızlık duyan ve değişmeye çalışan birey, kendini bilen kendi için bir şeyler yapmaya çalışan bireydir.

“Bugün kendim için ne yaptım?” diye soran insan huzuru arayan insandır. Ve bilir ki huzur, yardımsever olmaktan geçer; bilir ki huzur, Yaradanı bilmekten geçer. İnsanın kendini ödüllendirmesi kendine iyilik yapması emanet olarak aldığı bedenine göstereceği saygı olacaktır. İnsanın kendisi için yapacağı şey geride iyi ve hayırla anılmak olacaktır. “Bugün kendim için ne yaptım?” diye sormak, dünya ve ahireti kapsayan bir sorgudur. İnsan kendi için vardır, yaptığı kötülüklerin hesabını kendisi yapmayan insan başkalarını da düzeltemez, başkalarına da iyilik yapamaz. Kendine iyiliği dokunmayan insanın başkalarına nasıl iyiliği dokunabilir? Yüce Allah’ın insanın yapacağı iyiliklere ihtiyacı yoktur. İnsan iyiliği kendisi için yapar. Çünkü yapacağı iyilik ademoğlunu dünyadan sonra yaşamda güzel yerlere götürecektir; yapacağı kötülükse onu kötü yerlere götürecektir.
Kendine iyilik yapmak isteyen insan iyi yola yönelir. Siz kendinize iyilik yapın, iyi yola yönelin. Şu soruyu sormayı ihmal etmeyin: “Bugün kendim için ne yaptım?”
“düşüncemizin, bilgimizin, hayallerimizin önemi yok. Önemli olan yaptığımız işlerdir.” diyor Ruskin. Çünkü biz yaptığımız işlerden sorumluyuz.
Robertson da, yaptığımız işlerden sorumlu olduğumuzun altını çizmiştir:
“Uyumadan önce gündüz yaptıklarımızı düşünüp, yarın yaşamaya hakkımız var mı, diye kendimize soralım.”
Materlink, “Hep geleceğimiz için çalışıp çabalıyoruz, ama geleceğe ne kadar yaklaşırsak ölüme de o kadar yaklaşmış oluruz.” Derken, gerçekten bir hakikatin altını çizmiştir.

Lilay Koradan
Dahi Beyin Blog

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder