Bu Kadar Çabuk mu?


Sınav sonuçları açıklanmaya devam ediyor. Bir heyecandır alıp götürüyor okulu. Senenin sonu yaklaştıkça bir telaş kaplıyor herkesi. Bir yılı geride bırakacak ve o maratona atılacaktık biz de. Hep bu konu açılınca saatlerce konuşabiliyorduk; ancak kendimizin de hazırlanacağına bir türlü inanamıyorduk. Şahsen ben inanamıyorum. O kadar hızlı geçiyor ki zaman bu yoğunluğun içinde...
Şu günlerde sınav sonuçlarının açıklanmasıyla birlikte çok

çabuk çaresizliğe kapılıyorum. Özellikle de şu indirim amaçlı yapılan dershane sınavları. O kadar çok dershane ve dolayısıyla sınav var ki kime sorsam bir hafta kesin birininkinin sınavına giriyordur. Genelde ÖSS tarzında yapılmaya çalışılıyor. Benim daha ilk baştan iyi puanlar alamıyor olmam da beni strese sokuyor. Acaba nerede yanlış yaptım diye soruyorum
kendime. Sonra unutuyorum ve kendimi teselli etmeye çalışıyorum. Saatlerimi harcayıp çalıştığım okul sınavlarımdan beklediğim notları alamıyorum. Daha doğrusu iyi notlar bekleyemiyorum. Aldığım kötü not beni çalışmaktan da mücadele etmekten de caydırıyor. Hemen ÖSS aklıma geliyor ve bir kez daha ümitsizliğe kapılıyorum, kazanamayacağım diyerek. Bu ihtimali göz önünde bulundurmak çok kötü bir şekilde bütün motivasyonumu kırıyor. Daha 25- 30 soruluk testlerde başarılı olamazken nasıl 180 soruluk ÖSS testini yapabilirim sorusu ise mahvediyordu her şeyi Toparlamaya çalışıyorum. İkinci sınav notu da kötü gelince iyice dağılıyorum. Bütün çalışmalarımın boşa gittiğini düşünüyor, hayallerimden de hedeflerimden de vazgeçiyorum. Hepsini bir kenara koyuyorum; çünkü onlar emeğinin karşılığını alanlar için diye düşünüyorum. Bir problemi daha fark ediyorum: Yeterince azmetmiyorum. Bunun ne yapıp edip üstesinden gelmeliyim; çünkü boşa çalışıyor olamam. Eksik farklı, mücadele etmemem, başarısızlıklarımın beni çok çabuk yıldırmasına izin vermem. Bunu hallettiğimde daha iyi olacağıma inanıyorum... Nasıl hal edebilirim?
Kaynak: www.gencgelisim.com

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder