Gelecekte Çok Okunacak 10 Yazar





1- OKAY TİRYAKİOĞLU: Tarihi sevdiren adamdır o. Yazdığı romanlarla genç nesillere tarihimizin sadece haremden ibaret olmadığını beyan etti. Ne de iyi etti. Genç yaşına rağmen yüz binlerce okura ulaşmış olması bir tesadüf değil elbette. Okuyan, okutan ve yazan bir yazar olarak geleceğin yazarı olmaya aday.

2- MİNE SULTAN ÜNVER: İçli, samimi ve hanımefendi bir yazar olarak tanıyorum onu. Kimilerince yazdığı kitap sayısı bakımından yolun başında olarak görünebilir. Fakat yazdıklarına baktığınızda derin bir okuma âlemi çıkıyor karşınıza. Hatta öyle ki o derin kuyuda kendinizi kaybediyorsunuz. “Alacakaranlık” serisi gibi edepten yoksun eserleri çokça okuyan genç kızlarımız için örnek gösterilecek en isabetli adreslerden biri olarak ilerde çok konuşulacağa benziyor.

3- GÜRAY SÜNGÜ: Onun için kelimelerle oynayan adam desek hata etmiş sayılmayız. Kıvrak dili ile bazen zihinleri bile rahatsız edebilecek bir donanıma sahip yazar, dil yeteneğini ilerletmek isteyenler için bulunmaz Hint kumaşı. Ödüllü romanlarıyla bunu ispat etti zaten.

4- ÖMER FARUK DÖNMEZ: Onun adıyla Bülent Akyürek sayesinde tanıştım. “Yazar, derdi olan adamdır.” kaidesine tıpatıp uyan bir yazar. Dil derseniz, maşallah mızrak gibi. Fikir, onunla hangi mecraya konuşlanacak hep merak konusu. Ben, okurken acaba nerede okurunu şaşırtacak asasıyla sayfaları çeviriyorum. Geleceğin tehlikeli yazarlarından! Aman dikkat!

5- BÜLENT AKYÜREK: “İçinizdeki Eşeğe Çüş Deyin” adlı kitabımı yazdım, bitti. Tabii kitabın adı o zamanki haliyle “Hımaroloji/Eşekbilimi” idi. “İçinizdeki Öküze Oha Deyin”i okuyunca kitap baskıya girmeden dedim ki, ya hu öküze oha dediren birinin yanında ben de eşeğe çüş desem ne olur? Yazar dostum sevgili Adem Özbay da bana destek çıkınca Bülent Akyürek benim için özel bir yazar oluverdi. Çünkü kitabım için ilham kaynağı oldu. Bu adamı sadece sıra dışı olduğu için sevmeyeceksiniz. Aynı zamanda çok kitap okumuş, okuma zekası yüksek biri. Tabii bu aralar, il il; ülke ülke gezmeyi bırakıp kitap yazmaya ne diyor, onu ben de bilmiyorum.

6- AHMET BÜKE: Hikaye dendiğinde hemen aklımıza Ömer Seyfettin ile Sait Faik’i kazımış vaziyetteydiler lisede talebe iken. Niye acaba? Başka hikayeci yok muydu o zaman? Neyse artık, işin işkilli boyutlarını buraya taşımak niyetinde değilim. Ama modern bir Sait Faik arıyorsanız, işte o Ahmet Büke diyebilirim.

7- AYFER KAFKAS: Fantastik, kışkırtıcı, merak uyandırıcı. Bırakın Hobbitleri, Elfleri… Esrarname’yi okumadıysanız Ayfer Kafkas hakkında söylediklerim havada asılı kalacak. İlerde çok büyük bir eser yazacak diye bekliyorum. Siz de bekleyin.

8- ADEM ÖZBAY: O’nun için aşk doktoru desek münasiptir herhalde. Bizim kitapları çıkarmak için harcadığı enerjiyi kendisi yazmaya ayırsa âbâd olacak, edebî olarak tabii ki. Kendisini tanıdığım için ya da yakın dost olduğumuz için bu on yazar içine almış değilim. Dediğim gibi “koşturmacı yayıncı” olması işini zorlaştırıyor. Fakat olsun. Zaman olur, zor oyunu bozar. Aşka giden bu adam, bir gün olacak çok fena dönecek!

9- MURAT MENTEŞ: Bay ansiklopedi. Edebiyatın googlesi gibi bir yazar Menteş. Çok çılgınca yazıyor. Dublörün Dilemması’nı okuduğumda hayran kalmadım desem hakkı teslim etmiş sayılmam. İlerde edebiyat adına çok şeyler yapacak. Okunması lazım.

10- OSMAN KOCA: Osman Koca adını duyunca hemen aklıma Kral Suban geliyor. Beyan yayınlarının 2003/İlk romanlar ödülünü kazanan yazar, takip ettiğim ve tanıdığım kadarıyla pişmeye devam ediyor. Mutfaktan da güzel kokular alıyorum.

Bu on yazar, elbette benim penceremden görünenler. Yoksa daha çok yazar arkadaşımız var. Özellikle genç yazarları tanıtmayı düşündüm, şöhret olanların zaten tanıtıma ihtiyacı yok, öyle değil mi? Maksat okumak ve birbirinden etkilenmek. Birbirimizi hep böyle güzel şeyler adına etkileyelim. Tanışılacak çok yazar arkadaş var. O zaman haydi kitaplara koşalım.

MEHMET AKBULUT
akbulut_977@mynet.com