Uykunuzun Tam Almanın 5 Etkili Yolu





Yetersiz bir uyku yorgunluk, gün boyunca yarı uyku hali, duygu durum ve konsantrasyon bozukluları oluşturur ve ayrıca yetersiz uykunun sağlık üzerinde etkileri olabilir. 

         Engelleri belirleyiniz.
İyi biliyoruz ki, gün boyunca yaşadığımız anlaşmazlıklar, iş yerindeki problemler, kişisel sorunlar -özellikle kaygılı insanlar için- uyku kalitesi üzerinde etkilidir.
Fakat uykuyu bozan faktörleri her zaman düşünmüyoruz. Bunlar;
Gürültü, ışık, yatılan odada yüksek sıcaklık;
Susuzluk, açlık ya da tam aksine akşam yemeğini fazla kaçırma, aşırı içecek içme (alkol, çay, kahve, meyve suları ya da C vitamini zengin sodalar, kafein)

         Uykuya dalmak için küçük ipuçları
Uykuya dalmadan önce duş almanız tavsiye edilir. Üşümeden suyun sıcaklığına alışmak için, suyu, ılıktan yavaş yavaş soğuğa ayarlayınız. 
Neden soğuk bir duş?
Vücudunuz termoregülasyon (ısı düzenleme)  süreci üzerinde rol oynayarak uyumanızı kolaylaştıracağı için. Biliyoruz ki uyku süresince vücut ısısı birkaç derece düşer.
Başka bir deyişle yatmadan önce sıcak su banyosundan kaçının.
Elektromanyetik aletleri odanızdan uzakta tutunuz. /(telefon, bilgisayar)

         Kendinizi uykunun kollarına bırakınız 
Uykunuz geldiği an yatınız. (esneme, gözlerin kapanması)
Mümkün olduğunca ışıksız ortamda uyuyunuz. çünkü ışıklı ortam, beyin tarafından salgılanan uyku hormonu oranını azaltıyor (melatonin)

         Kendinizi gevşetmeyi öğreniniz
Aralarında vücut tarama ve Schultz alıştırmaları (Alman psikiyatrisi JohanessHYPERLINK "http://tr.wikipedia.org/w/index.php?title=Johaness_Schultz&action=edit&redlink=1" HYPERLINK "http://tr.wikipedia.org/w/index.php?title=Johaness_Schultz&action=edit&redlink=1"Schultz tarafından geliştirilmiş bir gevşeme tekniği) bulunan birçok rahatlama alıştırmaları vardır. Uykuya geçmeye yardımcı olmak için yatağınızda bu alıştırmaları uygulayabilirsiniz. 

         Dikkat!
Belirtiler devam ederse, “geçecek” diye beklemenize veya uyku ilaçları içmenize gerek yok ama hemen bir doktora danışmanız gerek.  


Clarisse Gardet
Çeviri: Merve ESENDAĞ
www.gencgelisim.com
dahibeyin.blogspot.com