Herkes iyi bir başlangıç yapmak ister!



Bloomberg HT’nin  sevilen  yarışma programı Kelime Oyunu’nun dillere destan sunucusu  A.İhsan Varol’la bir söyleşi gerçekleştirdik. Bizce kelimeleri dost, sırdaş, yoldaş edinmiş biri o. Eh, öyle olunca da  kısacık cevaplarla çok şeyler anlatmak kendisi için işten bile değil. İşte A.İhsan Varol’la  tadımlık sohbetimizden  sayfamıza  dökülenler…


Size kelime cambazı diyebilir miyiz?
Demezseniz sevinirim.

Ali İhsan Varol’u dergimiz okurlarına anlatır mısınız?
15 yıldır en kaba tabiriyle televizyoncuyum.Son dört yıldır da Kelime Oyunu Yarışmasını hazırlayıp sunuyorum.Bunun dışında  pek göze çarpan bir niteliğim yok. Evcimen bir insanım ama uzun yolculukları severim.Yalnız kalmayı tercih ederim ama misafir ağırlamayı da severim.

“Kelime Oyunu” yayın hayatına nasıl başladı?
4 yıl önce sesiz sedasız başladı.Arada telaşa düştüğümüz oluyor  ama aynı yapıda devam ediyoruz.

İzleyicilerden sorularınızla ilgili hiç tepki aldınız mı? Ciddi bir hata yaptığınız oldu mu?
Oldu. Maksadını  aşan tepkilerle karşı karşıya kaldım. Küfür yediğim bile oldu.

Program her gün yayınlanıyor, onlarca soru hazırlamak, soru bulmak zor olmuyor mu?
Olmaz mı?  kelimeoyunusoru@bloomberght.com bana bu konuda yardım etmek isteyen iyiliksever takipçilerimiz için ayrılmıştır. Hazır yeri gelmişken duyurayım.

Soruları neye göre, hangi kaynakları kullanarak hazırlıyorsunuz; bu aşamada nasıl bir süreç işliyor?
TDK’nın  tüm yayınları ana kaynağımızdır.Süreci anlatmaya  dilim varmaz.Daha doğrusu ne siz sorun ne de ben söyleyeyim.

Sorularınız arasında zıpır diye nitelendirdikleriniz ve sokak jargonunda kullanılan özel ifadeler var. Peki, İhsan Varol günlük hayatında bu tarz kelimeleri kullanır mı?
Kullanırım.

Yarışmacı olarak katılan bazı arkadaşlarımızdan öğrendik ki kamera arkasındaki İhsan Bey’le kamera önündeki İhsan Bey arasında fark yokmuş. Sizce başarınızın sırrı doğallık ve samimiyet mi?
Efendim, o sizin arkadaşlarınızın samimiyeti… Fakat ben kameranın önünde ve arkasında aynı insan olduğumu düşünmüyorum.Her gün bu işi yapsam da, o makinenin karşısına geçtiğimde belli bir içsek kasıntı yaşıyorum.

Kelime Oyunu’nda hırsı kamçılayan baş döndürücü para ödülleri yok. Bu da yarışmayı sizin deyiminizle naif ve zarif kılıyor. Gördüğümüz kadarıyla yarışmacılar keyifle gelip keyifle ayrılıyorlar yarışmadan. “Bir absürdlük yapalım da reytingler patlasın” diyen sesler çıkıyor mu ekip içinden, yoksa böyle devam mı?
Böyle devam.

Ülkemizde Türkçe kullanımının doğruluk seviyesi hakkında ne düşünüyorsunuz?
Bu konuda yorum yapabilecek seviyede olduğumu düşünmüyorum.

Türk Dil Kurumu’ndan bir de ödülünüz var. Ödülün tam olarak veriliş nedeni neydi ve bu sizde nasıl bir motivasyon oluşturdu?
Eserlerini kaynak olarak kullandığınız bir kurumun, yaptığınız işi desteklemenin  ötesinde  ödüllendirmesi elbette çok  gurur  verici…  TDK’nın  ödülü  bu uzun maratonda ki itici güç olmuştur.

Yarışmacılar canlı yayın olduğundan dolayı heyecanlarını bastırmakta güçlük çekiyorlardır.  Yayın öncesi ayılıp bayılanlar oluyor mu? Rahatlatmak için özel bir yöntem var mı peki? Yoksa sizin samimi ve sıcak tavrınız rahatlamalarını sağlamaya yetiyor mu?
Değişik  yöntemlerim var ama paylaşmam meslek sırrı…

Merak ediyorum genelde yarışmacılar dört harfli ve daha basit sorularda takılıp kalıyorlar sizce bunun nedeni nedir?
Öncelikle dört harfli sorular daha basit değil.Hatta bazen diğerlerinden çok daha zor olabiliyor.Ayrıca herkes iyi bir başlangıç yapmak ister öyle değil mi?

Bazen de nerdeyse sorunun cevabını verecek kadar çok açık ipuçları verebiliyorsunuz. Bu diğer yarışmacıların tepkisine neden olmuyor mu?
Hayır. İpuçlarını belli bir adaletle dağıttığımı düşünüyorum.

Yarışmacılar size nazarınızın değdiğini söylüyorlar, siz de ısrarla reddediyorsunuz. Sanki bu suçlamanın biraz da olsa gerçeklik payı var gibi… Ne dersiniz? 
İyi de bu soru değil ki itham. Ne cevap vereceğim. Bilemedim.

Yarışmacılar arasında unutamadığınız kişiler hangi özellikleriyle yer ettiler?
4000 den fazla kişi yarıştı.İz bırakan çok kişi oldu ve her birinin farklı farklı karakterleri ve  nitelikleri vardı.Adabıyla açıklamaya kalkarsak inanın kitap yazılır…

İhsan Varol hangi yarışma programlarını izlemekten keyif alır, kimleri izler?
Hemen hemen  hepsini keyifle izliyorum.

Yoğun çalışma temponuz var. Soruları hazırlamanız bir hayli zamanınızı alıyor. Bu yoğunluk içerisinde ailenize ve kendinize, evinize zaman ayırabiliyor musunuz? Eşiniz bu durumdan şikâyetçi oluyor mu?
Eşim de  Televizyoncudur.  Sanırım bu yeterli  bir cevap olur.

İhsan Varol özel hayatında nelerle uğraşır neleri yapmaktan hoşlanır?
İki kedim  iki köpeğim var. Ben onlarla , onlar benimle uğraşıp duruyoruz.

İzleyiciler sizi çok seviyorlar. Farklı bir kanalda, farklı bir programda yer almak gibi bir düşünceniz veya yeni projeleriniz var mı? Buradan bunun müjdesini verebilir miyiz?
Veremem, nazarınız değer  (bknz 5 soru önceki konu)

Sorularımızı cevapladığınız ve bize zaman ayırdığınız bu keyifli sohbet için Genç Gelişim okurları adına teşekkür ederiz.
Sevgiler. Bilmukabele.



Söyleşi: BEYHAN VATANDAŞ
beyhan@akiskitap.com
Kaynak: Beyin Gücü Dergisi Aralık Sayısı

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder