Hareketli Bir Yaşam İçin Ne Yapmak Gerekiyor?




a. En Güzel Hareketlilik, Düzenli ve Bilinçli Yüzmedir: Yüzme, yerçekiminin olumsuz etkisini tolera ederek, vücuda dengeli ve etkili bir hareketlilik sağlar. Dışarıdaki aktivitelerdeki terlemenin olumsuz etkileri yüzmede yoktur. Bütün organlar, işbirliği içerisinde ve senkronize bir şekilde harekete dahil olurlar. Yüzen insan dinçleşir, bedeni güzelleşir, ruhu dinginleşerek, sağlığı harika olur.
b. Diğer Bir Hareketlilik Yürümedir: Herkes günde en az 30 dk. tempolu bir şekilde yürümelidir. Her gün olması çok güzeldir, hiç olmaz ise, haftada üçten aşağı düşürülmemelidir. Yerçekiminin olumsuz etkisinden dolayı, ayaklara fazlaca yük bindiğinden dikkat edilmeli ve ayak deformasyonuna maruz kalınmamalıdır. Otomobil ve toplu taşıma az kullanılmalı, 3 kat aşağı, 2 kat yukarıya asansöre binmeyerek, merdiven kullanmak alışkanlık haline getirilmelidir. Temiz havada ve doğa ile baş başa yapılan mutlu ve keyifli bir yürüyüşün, hem bedene, hem de ruha inanılmaz faydaları vardır.
c.  Diğer Bir Hareketlilik, Spor ve Danstır: Sevilen bir müzik eşliğinde yapılan, hareketli bir dans, hem bedene, hem de ruha çok iyi gelir. Televizyon izlerken, saatlerce divanda süs bitkisi! Gibi, uzanmak yerine, hareketli bir müzik kanalı açıp, dans etmek, çamaşırlarımız ıslanıncaya kadar terlemek, arkasından ılık bir duş yapmak, mükemmel faydalar sağlayacaktır.
      Spora gelince, önce profesyonel ve amatör olarak ikiye ayıralım. Profesyonel sporun kendine has özellikleri ve teknikleri vardır. Doğası gereği, hocası, taktikleri, gelişim süreci ve bir takım kuralları vardır. Şu anda konumuzun sınırlarını aşmaktadır.
     Amatör spora gelince; öncelikle sağlığını düşünen herkesin, ama herkesin, mutlaka bir amatör sporcu olması gerekir. Hangi sporu seçersek seçelim, önce bir sağlık kontrolünden geçip, doktorlardan gerekli bilgi ve tavsiyeleri alarak, spora başlamamız gerekir. Hem sporun geneli, hem de, seçtiğimiz dalın özeli hakkında, uzman yardımı almak önemlidir. Aksi takdirde, ısınmadan lifleri yırtmak, adale tutulması, suya göbek üstü atlamak vb. gibi davranışlarla kazalara davetiye çıkarabiliriz.
     Unutmayalım, sağlığımızı koruyup geliştirerek, kaliteli insan olmaya çalışıyoruz. Kalitemizden puan çaldırmaya değil!
     Sporun faydalarını toplu bir şekilde, bir arada görürsek, egzersiz için bizi daha fazla motive edeceğine gönülden inanıyorum.

Sporun (Egzersizin) Faydaları:
“Egzersiz, temel bir besin maddesi gibidir, o olmadan vücudumuz fonksiyon bozukluğu gösterir”
                                                                                                                                                              
                                                      Raymond FRANCIS        
·         Ruh ve beden sağlığımızı korur ve geliştirir.
·         Kas ve iskelet sistemimizi kuvvetlendirir.
·         Oksijenin vücudumuzun bütün hücrelerine sağlıklı bir şekilde girmesini sağlar.
·         Dolaşım sitemimizin sağlıklı çalışmasını sağlar.
·         Bağışıklık sitemimizi güçlendirir.
·         Stresi yönetmemize yardımcı olur.
·         Zihinsel olumsuzlukları ortadan kaldırır.
·         Vücudun mikroplara karşı savaşma becerisini güçlendirir.
·         Yaşlanmayı geciktirir.
·         Kan basıncını dengeler.
·         Damarlarımızda zararlı madde birikimini önler.
·         Vücudumuzdaki toksinlerin dışarı atılmasına yardımcı olur.
·         Moralimizin yüksek tutulmasına yardımcı olur.
·         Ruhumuzun disipline edilmesine yardımcı olur.
·         Mutluluk hormonlarını salgılatarak, kaliteli bir yaşam sağlar.
·         Sağlığımızın ve yaşam kalitemizin yükselmesini sağlar.
  



Yrd. Doç. Dr. SÜLEYMAN COŞKUNER
www.gencgelisim.com
dahibeyin.blogspot.com