Daha iyi hissetmek için bunları yapın


Aynaya bakın: Kusurlarınızı boş verin, tüm dikkatinizi sadece güzel olan yerlerinize verin. Gözleriniz, gülüşünüz ya da saçınız mı güzel ? Yalnızca bir dakika, beğendiniz kısımlara odaklanın ve bunlar için şükredin.
Her gün 5 dakika egzersiz yapın: Enerjinizi artırmak için 5 dakikalık egzersizler yapın. Bu, zamanla bir rutin haline gelecektir.
Özür dileyin: Pişmanlık ve suçluluk duygusu sizi kemirir, özür dilemekse sizi hafifletir. Fazla beklemeyin ve özür dileyin.
Verin: İhtiyacınız olmayan bir şeyleri ihtiyaç duyanlara verin , ne kadar verirseniz kendinizi o kadar iyi ve mutlu hissedersiniz.
Başkalarını destekleyin: Kendinizle ilgili olan tüm negatif  düşüncelerden  sıyrılabilmek için karşınızdakinin moralini yükseltin, ne kadar işe yaradığına şaşıracaksınız.
Değişin: Eğer kendinizle ilgili herhangi bir şey size rahatsızlık veriyorsa, yalnızca küçük bir hareket yaparak bunu şimdi değiştirin. Sadece küçük bir hareketle…
Bir defter tutun: Kendinizde beğenmediğiniz yönlerinizi bir deftere kaydedin, şimdi yazdıklarınızın tam tersini, yani olumlu hallerini yazın. Zıt olanda her zaman gerçeklik vardır. Dolayısıyla gerçekten inanıncaya kadar yazma işlemini tekrarlayın ve bu defteri yanınızda taşıyın.
Ayna önünde dans edin: Ayna önünde dans ederken kendinizi kötü hissetmeniz nasıl mümkün olabilir ki ? Gerçekten, kendinize bir bakın !
Bir vizyon belirleyin ve bir yere yazın: Eğer kendinizi gerçekten, hayatınız boyunca her gün iyi hissetmek istiyorsanız, o zaman bir plan çıkarın. İlk soru: Hayatınızın amacı nedir? Yazmaya başlayın.
En güzel anınızı tekrar canlandırın: Sizi çok mutlu ve iyi hissettiren bir anınızı hatırlayın, birkaç dakikalığına ona odaklanın, her saniyesini, detayını iyice düşünün, o anki duygularınızı yeniden hissedin. Bu sizin canlanmanıza yardımcı olacaktır.
Kuşları besleyin: Bir parça ekmek alın, dışarı çıkın ve gördüğünüz kuşları besleyin.
Sarılın: Sarılmak adeta büyülü bir iksir görevi görür, içimizi sevgiyle doldurur. Eğer zamanın varsa birine tüm gün sarılın, eğer zamanınız kısıtlıysa bir kerelik bile olsa mutlaka sarılın.
Beklentilerinizi kontrol edin: Mükemmel ya da mükemmele yakın olmanıza hiç gerek yok. Büyük beklentiler, hayal kırıklıklarına yol açabilir.
Bir başkasının karar vermesine izin verin: Sorumluluğu her zaman elinizde tutmanıza gerek yok, bırakın zaman zaman başkaları karar versin.
Yerinizi verin: Hamile bir kadına veya yaşlı birine oturduğunuz yeri vermek son derece kibar ve hoş bir davranış değil mi? Şansınız varken bunu mutlaka yapın.
Sağlıklı olun: Eğer önünüzde sağlıklı ve sağlıksız olmak üzere iki seçenek varsa, bugünden itibaren seçiminiz sağlıklı olandan yana olsun. Kendiniz için iyi bir şey yapmış olmak, mutluluğunuzu artıracaktır.
Dürüstlük tanımınızı oluşturun: Dürüstlük sizin için ne anlama geliyor? Dürüst bir yaşam mı sürüyorsunuz? Bu sorular üzerine düşünün ve düşüncelerinizi bir yere yazın.
Rutinin dışına çıkın: Biraz hareketlenin, rutininizi değiştirip yeni bir şeyler deneyin. Daha hareketli ve enerjik olacaksınız.
Güzelliğinize şükredin: Her şey elinizin altında aslına. Tek yapmanız gereken dış güzelliğinizi gerçekten hissedip bunu iç güzelliğinizle harmanlamak. Unutmayın; güzellik bulaşıcıdır.
Empati yapın: Kendinizi bir başkasının yerine koyun, olayları bir de onun gözünden irdeleyin, empati yaparak daha merhametli ve anlayışlı biri olabilirsiniz.
Biraz açılın: Canınız istemese de ekstra bir şeyler yapmaya çalışın, size iyi gelecektir.
Basitleştirin: Karmaşık, düzensiz bir yaşam şekli sizi ne mutlu eder ne de size uzun vadeli bir özsaygı kazandırır. Kendinize zaman ve alan oluşturarak, gerçek bir düzen oluşturun.
Durumu düzeltin: Biriyle ters düştüyseniz, haklı dahi olsanız, zeytin dalını uzatan siz olun. Kendinizi “iyileştirme”ye açın.
Sıkıntıları kucaklayın: Güçsüzlük, zayıflık, korku, başarısızlık… Bunlar yaşadığımız en doğal hislerdir. Hepimiz zaman zaman ruhen ve bedenen bu güçsüzlükle mücadele ederiz. Şimdiyse tüm bu saydıklarımıza kucak açın. Göreceksiniz ki hepsinin üstesinden gelebileceksiniz. Her seferinde bu duyguları kucaklayın…
Su için: Bol bol su için. Günlük su tüketiminizi artırın ve su içmeyi bir alışkanlık haline getirin.
Bir çay için: Sessizce oturun ve çayınızdan bir yudum alın. Sakin ve yatıştırıcı bu anın tadını çıkarın.
Saklanmayın: Korkularınızın, yanlış beklentilerinizin veya hayal kırıklıklarının sizi esir almasına izin vermeyin. Hatalarınız ve kusurlarınızla barışık olun. Kısaca gerçek olun. Bu sizi her zaman daha çekici kılar.
Kumbaranıza her gün bozuk para atın: Sadece bir liralık demir paraları  kumbaranıza atın. Mutlu olduğunuz anlar için de, birer liralık bozukluklar atabilirsiniz.
Komik sms’ler yollayın: İstediğiniz herhangi birine, komik mesajlar gönderip sürpriz yapın.
Yeni bir kelime öğrenin: Her gün yeni bir kelime öğrenerek, kelime dağarcığınızı genişletin.

Düzenleyen: Lilay Koradan
Kaynak Kişi: Barrie Davenport