Dostluğun Önemi


Sevgili dostum,
Dostlarımı , arkadaş ve kardeş bildiklerimi o kadar çok severim ki, onların bulundukları durumdan çok ilerde olmasını  çok gelişmesini ve   çok ilerde olmasını   isterim.  Bu  geliştirme isteğimde   bazen çok ileri gittiğim, bazen muhatabımı bunalttığımı  iddia  ederler. Haklıdırlar da dostlar.  Çünkü gelişmek istemeyene  ilerlemek istemeyen  tüm evren  de  istese geliştiremez.  Ben ise iyi dostun “gel yerimizde sayalım . İlerlemeyelim   ” demeyen  bunun tersine  “ Gelişelim, birimiz   gelişmiş insanla tanışınca  öbürümüzü de tanıştıralım  böylece el ele gelişelim “ diyen  insanlar  olduğuna  inanırım.

Sevgili dostum,
Bu mektubumda gelişmenin bu yönünü ele almak için yazıyorum.
Sevgili dostum,
Bir evlilik, bir şirket  veya  başka  şeyler herhalde laf olsun diye kurulmaz. Kar etmeyi düşünmeyen bir şirket , ya da    mutlu olmaya gayret etmeyen   bir ailede eşlerin olduğu aile  ne kadar gayret edilirse edilsin dağılır  bir gün.  Gelişimi önemsemeyen  veya   gelişmeye bakmayıp, arkadaşların gününü gün ettiği dostluklar ise zamanla   doğrular anlaşılıp da hedefler   değişince  yıkılmaya mahkumdur. Bunu iyi düşününce anlarsın. Ama sevgiye dayalı   bir  aile   ile kar etmeye  gelişime  ve çalışanların mutluluğuna dayalı firmalar hep gelişerek ilerleyerek  devam eder. Ben de dostluk deyince dostların hep birbirlerinin gelişimi için çaba harcadığı arkadaşlıkları anlıyorum. 
Sevgili dostum,
Bugün  dostluklarını  bir  gözden geçirmeni tavsiye ederim. Seninle  aklın erdiğinden bu yana  iletişim kurmaya çalışan insanları   bir  gözden geçir. Senin iyiliğini kimler istemiş kimler senin zararını istemiş göreceksin ki bazen dost bildiklerin bile  sana zarar vermiş de farkına varamamışsın. Bugüne kadar  sana dost olan   gelişmeni isteyen  ama senin ret  ettiklerinden   yakınlarında olan varsa hemen  onlarla iletişime geçerek   özür dileyip  sonra da  onlardan faydalanmaya bak. Eski hatalarını yaparak  “ ben  özür dileyecek bir şey yapmadım  ki” deme. İşte asıl hata da bu oluyor.Derler  ki “en  büyük hata  hatada ısrar etmektir” O yüzden  iyi düşünerek eski hataları yapmamaya bakmak lazım.
Canım dostum, sevgili kardeşim,
Ben dostluk deyince tanıdığım tanımadığım her   arkadaşımı dostumu geliştirmek  isterim. Çok zaman gelişlimin  önemini anlamayan insanlar bana önyargı ile yaklaşır, uzaklaşır, dedikodumuzu yapar, iftira atar  ama  ben önce üzülürüm  sonra  ise kabullenirim . Karşımdaki  insanda önyargılarını  yıkar hatasını anlarsa  özür dilerse ben anlatmaya devam ederim. Özür dilemeye  zahmet etmeyen ise gerçek manada  hatasını anlamamıştır  . Bu yüzden de  ben artık onlarla ilgilenmem. Önemli olan  hatada ısrar etmeden  özür dilemek ve hatasını tamir ederek  gelişim yolculuğuna devam etmektir. Amaç gelişim olunca dostluklara da doyum olmuyor zaten.
Sevgili dostum,
Bir dostu seversen, bu dostun için mücadeleye de  hazır olmalısın. Eğer Allah için gerçekten seviyorsan  bu dostun ile olan dostluğunu   şeytan, kötü niyetli  insanlar, dost görünen arkadaşlar , her zaman sana faydalı  olan  şeyi  kötü göstermek için pusuda bekleyen egon, bu dostunu  sana kötü göstermeye   gayret edeceklerdir. Sen gerçekten  Allah için o dostunu sevmişsen  bunlarla mücadele etmesini bilmelisin.  Bu konuda ben hassas olduğumdan  senelerce kimse  bana   sevdikleri şeyleri empoze edemediler.Çünkü ben Allah için bir insanı seviyorsam  kimse onun  sevgisini dedikodular ile elimden alamaz.
Sevgili dostum,
Bir dostlukta bilgisi çok olan bilgisi  az olanı   bilgilendirecek   ve  bilgisini  aktaracak  ki o dostluk gelişsin. Ben de  sevdiğim tüm dostlarıma  bir hoca gibi bilgimi aktarırım . Karşımdaki insan anlamak  istemezse  o zaman  bizim yapacağımız   bir şey olmaz.   Gene anne  çocuğunu  eş  kendinden az bilgisi  olan eşini bilgilendirerek  geliştirmeye bakacak ki insanlar  gelişsinler. Eğer bu konuyu ihmal edersek toplum olarak zaten gelişemez.Toplumumuzun bilgilendirme sorumluluğu tam  olsa hayat gerçek manada güzel olur.
Sevgili dostum,
Her dost değil ama gerçek dost bir hazinedir ve   bu hazinenin değerini herkes bilemez. Nasıl  ki altının değerini sadece sarraf bilirse   dost hazinesinin değerini de gerçek manada dostluğun ne kadar güzel bir şey olduğunu   bilen insanlar anlar.
Sevgili dostum,
Bir dostlukta  insanlar  gelişirse   yani iki kişi el ele vererek birbirlerini geliştirirse   bu gelişim onların ailelerinden başlamak üzere çevrelerine ve  onlardan  da   daha geniş çevreye yayılacak  ve ülkemiz ve dünyanın gelişimi sağlanmış olacaktır. Ama insan kendini geliştirmezse  çevresini de geliştiremez  ve ülkeye faydalı değil belki de zararlı olur. Bu yüzden  dostluklar   zaman geçsin  sayfa dolsun  laf olsun diye değil de  ben dostumu nasıl geliştirebilirim, onlara nasıl faydalı olabilirim , ben de onun bilgi ve sevgisinden nasıl faydalanabilirim diyerek  değerlendirmesi ne kadar güzel olur değil mi?
Sevgili dostum,
Gelişmiş insana  rastladığımız zaman  o insandan nasıl faydalanabiliriz diye düşünmek yerine “ bu adamın benden ne faydası var? Neden benimle ilgileniyor?  Neden  beni seçti?  “ gibi şüpheler ile olaya yaklaşırsa hemen  şeytan ve kıskanan  insanlarda  devreye girerek  bu  şüpheleri kuvvetlendiren    destekler vererek  o dostluğu  bir fidanın  köküne kezzap atar   gibi söndürmeye çalışmak   için  çaba harcarlar. Bu hatayı fark  ederek   özür dileyerek dost ile dostluğu pekiştirenler   ise her zaman  kazançlı çıkarak   hayata  artı değerler katarlar.
Sevgili dostum,
Günün  ve mektubumuzun   duasını yapacak olursak:
“Allah’ım  bu fani ve çıkarlar  ile dolu dünyada    gerçek dostlarla beni tanıştırmayı nasip eyle. Gerçek dostları  bulduğum zaman bu dostluğu  bozmaya çalışa sözde  dostlarım ve arkadaşlarımın  kafalarından kıskançlıkları çıkar. Onların   gerçekleri görmesini sağla. Şeytanın bu dostluğu  bozma çabalarını bertaraf et.   Onların bana zarar vermesini engelle. Sen yüceler yücesi dünyaya  hizmet edecek vatana faydalı olacak ve   ülkemize  çok katkı  sağlayacak dostlukların   adamı olmamız  sağla ve   biz gelişelim,ülkemiz gelişsin. İnsanlık gelişsin. İnsan  olmamızın   hazzını yaşayalım. El ele gönül  gönüle dünyamıza   dostlarımız  ile  katkı sağlayalım. Amin

Güzel dostluğumuzun devamı dileği ile….    
*
Turan Yalçın
umutcan_umut@hotmail.com
www.gencgelisim.com