Test: Dostluğunuza Güvenebilir miyiz?

TEST
Dostluğunuza Güvenebilir miyiz?

Hep iyi bir arkadaş arar, bulamamaktan yakınırız. Peki biz ne kadar iyi bir arkadaş, sadık bir dostuz acaba? Bu sorunun cevabı aşağıdaki testte sizi bekliyor.

1- Arkadaşlarınızla sık sık bir araya gelir, birlikte bir şeyler yapar mısınız?

a)      Hiçbir zaman
b)      Çok nadir
c)      Bazen
d)     Sık sık

2- Arkadaşlarınız sırlarını sizinle paylaşırlar mı?
 a) Sırlarını benimle pek paylaşmazlar.
 b) Ara sıra bazı sırlarını anlattıkları oluyor.
 c) Pek çok arkadaşım sırlarını benimle paylaşır.
 d) Neredeyse tüm arkadaşlarım kimseye söylemediklerini benimle paylaşırlar.

3- Telefonlaştığınızda arayan taraf siz mi oluyorsunuz, arkadaşınız mı?
    a) Karşımdakinin aramasını beklerim genelde.
b) Arkadaşım uzun süredir telefon açmıyorsa ben ararım.
    c) Bazen o arar, bazen ben.
    d) Onu sık sık aramadan, onunla konuşmadan duramam.

4- Arkadaşınız sinemaya gitmek istiyor, sizse bir kafede oturup sohbet etmek istiyorsunuz? Kimin dediği olur?
a)      Ben istediğimi yaptırana kadar diretirim.
b)      O sinemaya gitsin, ben de başka bir arkadaşımla kafeye gideyim…
c)      Birlikte sinemaya gidebiliriz ama benim istediğim bir film olmalı.
d)     İkisi ne aynı gün içinde yapabiliriz. Olmazsa bugün filme gideriz, başka bir gün de kafeye…
5- Arkadaşınızı evinde ziyaret eder misiniz?
      a)   Evine hiç gitmedim. Dışarıda görüşmek daha iyi.
      b)   Evine birkaç kez gittim.
      c)   Onu arasıra evinde ziyaret ederim.
      d)   Onun evi benim evim gibidir. Çok sık giderim.
6-  Arkadaşınızla birlikteyken kendinizi en çok ne zaman mutlu hissedersiniz?
      a) Çok sevdiğim bir şeyi birlikte yaparken
      b) Arkadaşım anlattıklarımı dinlerken
      c) Onun anlattıklarını dinlerken
      d) O mutlu olduğu zaman
7-  Sizce gerçek bir dost nasıl olmalı?
      a) Beni arayıp sormayı ihmal etmemeli
      b) Onunla birlikte iyi vakit geçirmeliyim
      c) Benimle birlikte gülebilmeli
      d) Benimle birlikte ağlayabilmeli

Puanlandırma: a=0, b=1, c=2, d=3

Değerlendirme:
0-6 Puan: İyi bir dost olma konusunda biraz çalışmanız gerekecek. Biraz daha fedakar olmalı, onu dünyasını daha yakından tanımalısınız. Arkadaşınızla daha çok şey paylaşın. Bazen birlikte hoş zaman geçirmek iyi bir arkadaşlık için yeterli olmayabilir. Birbirinizin söylemediklerini de anlamalısınız.
7-13 Puan: Bazen arkadaşınıza karşı bencilce davranabiliyorsunuz. Aldığınız kadar vermeyi de bilmelisiniz ve kötü gün dostu olmayı öğrenmelisiniz. Dostluk pamuk ipliğine bağlıdır. Sadece mutlu zamanlarında arkadaşınızın yanında olmak, arkadaşlığınızı zayıflatır.
14-21 Puan: Fazla şımartmayalım ama siz ya gerçek bir dostsunuz, ya da çok az yolunuz kaldı. Sizin için arkadaşlık birlikte oturup gülmekten ibaret değil. Dostluğun birbirini tanıyan kalpler arasında oluşacağını biliyorsunuz.

 Abdullah DOĞAN

Kaynak: www.gencgelisim.com