İlahi Yardımın Sırrı



Bilge, sarp tepelerin birisinde kayanın üzerinde oturmuş, dağları ve gökyüzünü seyrediyor, tefekkür ediyordu. O sırada, daha aşağıdaki patikadan geçen bir yolcunun yorgunluktan olsa gerek durduğunu gördü. Yolcu, dağdan aşağı uzanan bir uçurumun kenarında, kayalıkların arasında kıvrılıp uyuyakaldı.
Bilge yolcunun bu halini seyrederken, birden kayaların arasından zehirli bir yılanın tıslayarak uykudaki yolcuya doğru ilerlediğini gördü. Her şey çok kısa bir zaman içinde olup bitiyordu. Bilge tam kalkıp adamı uyandırmak için bağırmaya hazırlanıyordu ki, kocaman bir kertenkele iki kayanın arasından fırladı ve yılanı öldürdü.

Tam bu sırada, yolcu uykusundan uyandı ve yoluna devam etmek üzere ayağa kalktı. Önünde uzanmış yatan cansız yılanı gördüğünde çok şaşırdı. Eşyalarını çabucak topladı ve yoluna koyuldu. Ve tam bu sırada az önce uzandığı kayalar gürültüyle çöktü ve uçuruma yuvarlandı.
Gördüğü bu olaylar zinciri bilgeyi meraklandırmıştı, adamın arkasından koştu ve ona yetişti. Sonra da, kendisi uykudayken olan-biteni yolcuya anlatıp sordu:
“Bütün bu harika olayların sence sırrı nedir?”
Yolcu önce cevap vermek istemedi, ama sonra bilgenin samimiyetini hissedince sırrını ortaya açtı:
“Bütün hayatım boyunca kimseye kötülük yapmamaya çalıştım ve kimsenin de bana kötülük yapmamasına gayret ettim. Dostlarımla iyi geçindim ve aramızda bir problem çıktığında bunu tatlı dille çözmeye; içimde düşmanlığa ve kırgınlığa yer bırakmamaya çalıştım. Sanırım ilahi yardımın sırrı bu.”

Dahi Beyin blog

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder