Kendini Tanıma Soruları

Çok sevgili dostum Niyazi Fırat Eres hem sporla ilgilenen hem de kişisel gelişimin tüm olanaklarını değerlendirmeye çalışan birisidir. Onun azmine, araştırmacı kimliğini her zaman çok takdir etmişimdir. Kendisinde insanın kendisini nasıl keşfedebileceğini, nasıl tanıyabileceğini sormuştum. Kendisi de soruma sorularla cevap verdi. Bakalım neydi bu sorular?


“İşte insanın kendisini tanımak için kendine sorabileceği birkaç soru:
  • Hayatımın anlamı ve amacı nedir?
  • Var oluşumun bir sebebi var mı?
  • Niçin yaşıyorum?
  • Hayatımda hangi kararları almış olsaydım şimdi arzu ettiğim yerde olurdum?
  • Şu an bulunduğum konum istediğim bir konum mu?
  • Hayatımı ben mi yönetiyorum?
  • Ruhsal yapımı kontrol edebiliyor muyum?
  • Diğer insanlara göre daha iyi yaptığım şeyler var mı?
  • Davranışlarım mantıklı mı yoksa duygulu mu?
  • Yardım sever ve cömert miyim yoksa çıkarcı mıyım?
  • Olgunluk derecem tepkilerimi kontrol edecek ve yönlendirecek kadar yüksek mi?
  • Düşünce sistemim soyut mu yoksa pratik mi?
  • Huzur kavramından ne anlıyorum?
  • Huzurun kaynağı ne?

Bu sorulara gerçekçi cevaplar verildiğinde insanı harekete geçirecek sonuçlara ulaşılacağı görülecektir.
Kendini tanıyan kişi gerçekçidir. Her zaman doğru bildiği düşünceleri hayatına geçirir. Pişman olacağı işlere girişmez. İhtiyaçlarını bilir, onları temel ilke ve prensipleri ışığında karşılamaya çalışır.
Kendini Tanımak = Davranışların ve oluşturduğu etkileri farkında olmak. Bunları kontrol etmek, sonuçlarını bilmek ve kabullenmek.”

Kaynak: Kendini Keşfet / Adem Özbay / Akis Kitap 
Dahi Beyin Blog



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder