Zirve Motivasyonu




Coşku ateşiniz, sizi ateşleyecek taze odunlar atmadığınız, yeniliği yaşamadığınız sürece sonsuza kadar yanmayacaktır.
Belirli bir yenilenme programınız olmadığı sürece motivasyonunuz eksilebilir ve sizi itici güçten mahrum bırakabilir. Peki, bu nasıl başarılır.
Kişisel gelişim kitapları okuyun. Kişisel gelişim toplantılarına katılın. İlham verici başarılara imza atan insanların hayatlarını anlatan kitaplar okuyun.  Hepsinden öte, hayatta sorun odaklı, şikâyetçi ve olumsuz insanlardan mümkün oldukça uzak durun. Onların çizdikleri bir yol yok ama siz yolunuzda ilerliyorsunuz.

Şöyle bir hikâye anlatılır:
Allah dünyayı yarattıktan sonra ilk olarak eşeğe can vermiş. "Sen yarattıklarımın içinde en çilekeşi olacaksın." demiş. "Yük taşıyacak, değirmen döndürecek, hiç yakınmayacaksın. Sana kırk yıl ömür biçiyorum!"
"Aman Allah'ım!" diye isyan etmiş eşek: "Hem bu kadar çile, hem kırk yıl ömür… Bana yirmi yıl bile çok …"
Sıra köpeğe gelmiş. "Seni zeki ve uysal yaratıyorum, yaşamın boyunca bekçilik yapacaksın... Sana da kırk beş yıl ömür biçtim!" diye buyurmuş Allah.
İtiraz etmiş köpek; "Kırk beş yıl bekçilikle nasıl geçer Allah'ım? Bana on beş yıl yeter…" demiş.
Ardından maymunu yaratmış. "Sen bu yarattıklarımın en komiği olacaksın. Sürekli zıplayıp duracak, herkesi güldüreceksin. Sana da kırk yıl veriyorum!"
"Acı bana Allah'ım, kırk yıl boyunca nasıl maskaralık yapabilirim, bana on, on beş yıl ver yeter…" diye pazarlık etmiş.
Derken sıra insana gelmiş. "Ey insanoğlu!" diye buyurmuş
Allah: "Sen yarattıklarımın en akıllısı, en güzelisin, tüm kâinata hükmedeceksin! Sana da yirmi yıl ömür biçtim!"
"Ama nasıl olur?" diye mızıklanmış insan: "Hem bunca nimet ver, hem de sadece yirmi yıl ömür! Yetmez bana, yetmez!"
"Pekâlâ." demiş Allah ve eşeğin istemediği yirmi yılı, köpeğin istemediği otuz yılı, maymunun da reddettiği yılları insanın yaşam hanesine ekleyivermiş.
Derler ki işte bu yüzden insanoğlu ilk yirmi yılını "insan" gibi yaşayarak geçirir. Sonraki yirmi yılda yuva kurmak için eşek gibi çalışır, daha sonraki otuz yıl boyunca kurduğu yuvanın bekçiliğini yapar, hayatının geri kalanını ise çoluk çocuğa, torunlara maskaralık yaparak geçirir…

Kaynak: www.gencgelisim.com

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder