Hayatınıza Anlam Katacak 20 Soru





Bize sürekli olarak cevapların önemli olduğu öğretildi. Her zaman cevapları bulmak için çabaladık. Evde, okulda, işte, hayatta her zaman cevaplara endekslenmiş bir hayat yaşadık.

Kızım anneni mi çok seviyorsun, babanı mı?
Oğlum söyle bakalım 2 kere 2 kaç?
İstanbul’u kim fethetti?
Son Osmanlı Padişahı kimdir?
Cumhuriyeti kim kurdu?
Amerika’yı kim keşfetti?
İslam’ın şartı kaçtır?
...
O kadar çok soru sordular ki bize, cevapların peşinde koşmaktan, soru sormaya vakit bulamadık. Oysaki cevaplar değil, sorudur önemli olan. Sorusu olmayanın cevapları olmaz. Hep başkalarının sorularına cevap bulmaya çalışanların hiç bir zaman yaşanmaya değer bir hayatı olamaz.

Düşünün, kendinize kaç soru sordunuz bu güne kadar? Kendiniz için zihninizi yoracak, terletecek, yaşam aydınlanmanızı sağlayacak kaç soru sordunuz ve hangisinin cevabının peşine düştünüz?

Başkalarının sorularına cevap vermek kolaydır. En zoru, kendi sorularımıza cevap bulmaktır. Cevaplayabileceğimiz binlerce sorumuz olması dileğimle...

İşte hepimiz için 20 soru:
1: Neden yaşıyorum?
2: Hayatımın anlamı ne?
3: Nerden geldim, nereye gideceğim ve burada olmanın nedeni ne?
4: Nasıl yaşıyorum?
5: Kendimi biliyor muyum?
6: Hayatı, yaşamayı anlayabildim mi?
7: Gerçek huzur, mutluluk ve dinginlik nedir?
8: Ailem benim için ne ifade ediyor?
9: Arkadaşlarımı ve dostlarımı gerçekten tanıyor muyum?
10:  Hayat yolculuğumun neresindeyim?
11: Neye inanıyorum?
12: Özgür ve özgün bir birey miyim?
13: Sahici hedeflerim var mı?
14: Daha iyi bir insan olmak için çaba sarf ediyor muyum?
15: Ne kadar yardımseverim ne kadar paylaşımcıyım?
16: İnançlarımı gerçekten kalbi bir mutmainlikle yaşayabiliyor muyum?
17: Faydalı bir ömür sürebiliyor muyum?
18: Geride bırakacağım güzel şeylere sahip miyim?
19: Cesur, arayan, sorgulayan, araştıran biri miyim?
20: Ben mi hayatı yaşıyorum, yoksa hayat mı beni?



Adem ÖZBAY


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder